Salı, Ocak 09, 2007

İBERİA


Haftasonu "Prestij"i görmeye hedeflemiştim, öncelikle. Ne yazık ki, seanslar denk düşmedi. Ben de merak ettiğim diğer filme, "İberia"ya gittim. Benim gittiğim salonda, bir Carlos Saura filmi için inanılmaz sayılabilecek şekilde, gösterim esnasında filmden çıkanlar oldu. Galiba, sadece yönetmenin adına bakarak, tipik bir "Carlos Saura" filmi bekleyenlerdi, onlar. Tipik, yani "Kanlı Düğün", yani "Carmen", yani daha çok bizde tanınan filmleri gibi... Bence, sabırlı davranıp filmi izleyenler salondan mutlu ayrıldı. Çünkü, bu sadece sinema filmi değildi. Aynı zamanda müzik, İspanyol ruhu, renk kullanımı da içeren ve sinema perdesine yansıtılanla neler yapılabileceğini gösteren başka türlü estetikti, sözkonusu olan.
sinema.com'daki tanıtım, aslında, tam doğru tesbit:
"İspanyol besteci Isaac Albeniz'den (1860-1909) esinlenen İberya, dans ve müzik ile eşsiz bir şekilde bütünleşmiş bir müzikal film. Flamenko, klasik dans, bale ve modern dansın nefes kesen disiplinini bir araya getiren film, anlatılacak hikayenin zaten müziğin içinde bulunduğu otantik bir müzikal. İspanyol sinemasının usta yönetmeni Carlos Saura'nın imzasını taşıyan film tam bir görsel ve işitsel şölen..."
Doğrusu, kendi adıma, bir kez daha, o toprakların müziğinin hissediliş ve o toprakların insanları tarafıdan yansıtılış şekline; Albeniz'in klasik müzik olarak duymaya alıştığım melodilerinin, bu defa flamenkonun modern dansla yorumlanmış formuyla birleştirilerek sunulmasına hayran kaldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz!