Cumartesi, Nisan 07, 2007

AKM'DE İDSO KONSERİ

Bilenler bilir, yine de bu kısaltmaları açmak gerekebilir.

AKM: Atatürk Kültür Merkezi
Taksim Meydanındadır, İstanbulluların hayatında önemli bir buluşma (frenkçesi meeting point) ve sanat olayı izleme mekanı olarak kayıtlıdır.
Esas olarak İstanbul Opera ve Balesi, İstanbul Devlet Tiyatrosu ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası gösterilerini burada sahnelemektedir.

İDSO: İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası
İstanbul'un klasik müzik yaşamında önemli yeri olan ve 1945 de kurulan klasik müzik orkestrasıdır.

Bu kadar ukalalık yeter diyerek, sadede gelelim.

Artık her şeyi yıkmak zamanı ya, AKM'nin de yıkılması sözkonusu oldu ya, 40 yıllık hatırı olan bu dost aklıma düştü. Zaten, kış başından beri uygun bir konser bulsak da çocukları götürsek muhabbeti etmekteydik ve bir türlü becerememiştik.
Hafta başında programda, Rahmaninof'un 3. Piyano Konçertosu olduğunu görünce, tamam artık, bu konser kaçmaz dedim. Çocukları götürmek için "Bahar Konseri" daha uygun olur, buna kardeşimle gideriz diyerek iki bilet aldım. Fekaat, kendisinin çok möhim bir mazereti belirdi ve de beni ekti.
Neyse, nostalji yaşama konusunda azimli davrandığımdan, eşlik konusunda yeni eski günleri yadetmek üzere Miss My.'yi görevlendirdim. (Yok canım, öyle olmadı, aradım, o da dünden hazırmış, birlikte gittik.)

Efendim, konser çok hoştu, kulaklarımızın pası silindi. Miss My. ruhum yıkandı, dedi. Piyanist David Francescetti, vücudu ile değil, elleriyle konuşan bir yorumcu; çok zarif ve güçlü çaldı. Diğer eser, Martinu'nun 5. Senfonisi idi. İlk kez duydum ve çok sevdim.

Konseri dinlerken, bütün eski konser izleme günlerinin anıları aklımıza üşüştü. Konser sonrası konuş konuş, bir türlü laf bitmedi. Hesap yapmaya kalktık, ilk ne zaman başlamıştık konserleri izlemeye?
Iıh! İkimiz de ikişer elimizin parmaklarını topladık, yine yetmedi.
Amanın, zaman yine nerelere uçup gitmiş böyle kanatlarını takıp?

Konser enerji verdi; Miss My. şimdi evde piyanosunun başındadır gece gece...
Konser sonrasında "bir kahve içelim"le başlayıp iki saatte bitirilemeyen sohbetimizin devamını piyanosuyla yapıyordur.

3 yorum:

  1. Ay pek heyecanlandım gerçekten.

    Evet gerçekten ertesi gün piyano başındaydım, hatta belki bugün bile yaparım aynı şeyi, bak nelere vesile oldun.

    Gerçekten tadı damağımda kaldı, sohbet de yarım ....

    Uzatmadan görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  2. Yaw o meymenetsiz binanın akustiği çok berbat. Nasıl zevk alabildiniz o konserlerden, merak ettim sevgili Ekmekçikız Hanım?

    YanıtlaSil
  3. Öyleydi de, son senelerde biraz sahnenin arkasını tepesini düzenlediler, birşeyler yaptılar, ses artık eskisi kadar kaybolmuyor.
    Üstelik, ne zamandır gidilen ilk konserdi, arkadaşımın sohbeti uzun zamandır özlenmişti.
    Eh, biz de mutlu olduk fazlaca sorun çıkarmadan!
    ekmekçikız

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!