Perşembe, Haziran 21, 2007

ANDERAS GURSKY İSTANBUL MODERN'DE

Andreas Gursky - "Rhein"- 1996

İstanbul Modern'de 30 Mayıs'ta Andreas Gursky'nin fotoğraf sergisi açıldı.

Radikal'de Fatih Özgüven "....
Aynı konu üzerine ciddi birşey görmek istiyorsanız, İstanbul Modern'de yeni açılan Andreas Gursky sergisindeki fotoğraflara bakmalısınız. Gursky'nin fotoğraflarına 'bakmak' kolay değil aslında." yazınca merakım arttı.

Geçen hafta Perşembe günü heveslendik olmadı. Bari bu Perşembe'yi kaçırmayalım demiştik, D.ciğimle.
Perşembeleri müze saat 20:00'a kadar açık, o nedenle iş çıkışı gidilip, sonra da denize karşı keyif yapmak imkanı var.

İki gündür sıcak hava yetmezmiş gibi, üstüne öğlen saatlerinde dışarda kalıp daha da nevri dönen bünyemin sızlanmasına aldırmadım, arkadaşıma verdiğim sözden dönmedim, azimle Tophane'nin yolunu tuttum. İyi ki de gitmişim, gündönümü gününde akşamüstünden geceye ilerleyen saatler, son günlerdeki mızmızlığımı aldı götürdü.

Önce, sergi tahmin ettiğimden de güzeldi; ilginç ve etkileyiciydi.
Fotoğraf sanatı eleştirisi yapacak değilim, konuyla ilgili pek çok yazı bilgi var, zaten. Gidin ve keyfini çıkarın.


Sonra, müzenin terasında oturup birer bira eşliğinde, demir alan yolcu gemisini, yük alan gemiyi, vapurları, Tarihi Yarımada'yı izlemek keyifliydi.

Daha da sonra, evlerimizin olduğu karşı kıyıya geçerken, karnımız acıktı bahanesiyle Kandilli'ye sapıp manzara eşliğinde balık yiyerek günü tamamlamak şık bir hareketti.

Üstüne de dost sohbeti ve orta şekerli kahve.

Eh, bundan iyisi can sağlığı.

2 yorum:

B5 dedi ki...

Goethe Institut gondermisti bunun duyurusunu, sanki gidebilecekmisim gibi hala... Enteresan gorunuyor. Istanbul Modern de pek fotografini koymamis...
(Ren nehri aynen boyle ama, tatsiz, tuzsuz, karaktersiz- bence)..
Gormek isterdim... Sonra da bir orta sekerli kahve :)

ekmekcikiz dedi ki...

B5cim,
Çok haklısın, İstanbul Modern'in web sayfasını değiştirdiler, nerede ne var bulunamaz, görülemez oldu. Sergi broşürü iyi olmuş.

Bu "Ren" fotoğrafı orjinalinde çok etkileyici, çünkü kocaman. Adeta geniş bir pencereden nehre bakılıyor hissi veriyor. Burada o etki yok oldu.

İstanbul Modern'in en sevdiğim tarafı alanın genişliği ve sonrasında keyif yapma imkanı. Müthiş.