Cumartesi, Eylül 29, 2007

KİTAP SOBESİ

Bu hafta bitmeden dahil oluverdiğim diğer sobede işler kolay.
Okuduğunuz kitabın 187. sayfasından alıntı yapıyorsunuz.
Endişeli Peri, "burada gördüğüm herkesi sobeliyorum" demiş.
Ben o sayfada çok dolaşıyorum, görülmemem mümkün değil.
Neyseki, bu hafta okuduğum kitap 277 sf. Geçen hafta olsa, daha inceydi kitabım. Sobeyi pas geçecekmişim.

Kitap: Brooklyn Çılgınlıkları
Yazar: Paul Auster
Çevirmen: Seçkin Selvi
Yayınevi: Can Yayınları

Sayfa 187:

Trumbell, "Söyledikleri çok ikna ediciydi," dedi. "Bu elyazmasını alacaksam, hiçbir kuşkuya yer olmamalı. Hiçbir konuda kuşkum olmamalı."
Harry ona kurulan kapandan kurtulmaya çabalayarak, "Anlıyorum," dedi; ama moralinin inanılmayacak kadar bozulduğu, sarsıldığı su götürmezdi.



Kitabın Türkçesinin kapağını bulamadım. Yukardaki İngiltere'de yayınlanan kapak.

Hımm, sıra geldi elim kimde ona karar vermeye.
Elektra'ya söz vermiştim "bütün oyunlarda ebesin" diye, bir de Turuncu Elma ebe olsun da bakalım şu sıra ne okuyorlarmış ve 187. sayfada ne varmış?



4 yorum:

  1. günaydın:) teşekkür ederim mim'e katıldığın için.
    elimdeki 450 sayfalık tuğla kitabın (yersiz yurtsuz, edward said)187. sayfa, bir geniş aile anlaşmazlığına ilişkindi. boşverdim.

    diğer kitap doktor dee'nin evi, (peter ackroyd)ise, oğulun babasına ilişkin bir gerçeği öğrendiğinin itirafı idi. yine bir aile sorunu... sevim burak'ın kitabı ise çok inceydi.

    ben de neredeyse kurulmuş gibi, kütüphaneye gidip daha önce gördüğümü bile hatırlamadığım daudet'nin pazartesi hikayelerini alıp, doğrudan bilgisayarın başına geçtim. evet, içinde periler filan da vardı.

    kısaca biraz hile yapmış oldum, kaderimin yolunu şaşırttmışım gibi oldu her zaman yaptığımı düşündüğüm gibi.

    brooklyn çılgınlıklarını henüz almadık. elimdeki şu üç kitap bitsin, onu alayım ben. kurulan kapanlar, kuşkular, elyazmaları... çok heyecanlı:)

    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Evet, Paul Auster yine cümbüşlü, tesadüflü, yerlere serilip tekrar ayağa kalkan insanlarla dolu bir hikaye anlatıyor.
    Heyecanlı, eğlenceli...
    :)

    YanıtlaSil
  3. Benim de elimde su an Auster var.. Mr Vertigo..
    Esim almis, ilk kapagina bakayim, birinci sayfada ne var vs derken okumaya basladim bile ;)

    YanıtlaSil
  4. Mr. Vertigo'yu bir arkadaşım okudu.
    Tam o sırada, orta kulakta denge merkezindeki viral enfeksiyon nedeniyle başdönmeleri geçiriyordu.
    Kitabın ismine uygun haldeydi. Kendisiyle pek eğleniyordu. Kitabı da sevmişti.:))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!