Perşembe, Şubat 14, 2008

BUĞDAY SALATASI: PANCARLI, YOĞURTLU


Dory, Pancarın Faydalarını yazmıştı.

Pancarı severim.
Haşlayıp, kabuğunu soyup, dilimleyip sonra tuz, sirke ve sarmısakla bir kavanoza yerleştirdiğinizde, bir süre sonra nefis rengi olan lezzetli bir turşunuz olur.
O güzelim renkli pancar turşusu aklıma düşünce, bir demet pancar alıp haşladım.

Bu defa, Dory'nin salatasından ilham alıp, bir kısmından değişik bir şeyler yapayım, dedim.
Daha önce, deneysel ekmek çalışmalarım için haşlayıp, fazlasını buzluğa kaldırdığım buğdayı da kullanmak için fırsat çıktı, böylece.
Bir su bardağı kadar haşlanmış buğdayı, içine bir diş sarmısak eklenmiş iki kaşık yoğurt, iki kaşık sızma zeytinyağı, biraz tuz, biraz sumak ile karıştırdım.
İki orta boy haşlanmış pancarı küçükce doğradım. Üzerine iki kaşık elma sirkesi ekledim.
Hepsini karıştırdım, tuzuna baktım, oldu size nefis bir salata.




Buğdayın kalanını -bir su bardağı kadardı- 3/4 su bardağı yoğurtla karıştırdım.
Tuzunu ekledim.
Bir yemek kaşık tereyağını eritip bir tatlı kaşığından az kırmızı biberi ekleyip, şöyle bir çevirip, mis kokulu karışımı yoğurtlu buğdayın üzerine gezdirdim.
Buyrun, bu da yoğurtlu buğday salatası oldu.

Bu iki salata da, tek başlarına doyurucular.
Siz isterseniz, bir et yemeğine yancı yapabilirsiniz.
Nefiss.

6 yorum:

  1. Bayılırım pancara. Pazarda gördüm de almadım bu hafta. Üşendim nedense. Oysa her hafta yesem üşenmem derdim...

    YanıtlaSil
  2. Demek ki, bu hafta başka sebzelere sıra gelmiş, bezelye mesela!
    :))

    YanıtlaSil
  3. ayy ayy iki gundur pancar yemekten bir haller oldu bana artik sitene korkarak bakiyorum valla.... insanin akli kaliyor gorduklerinde...

    yani kosedeki market turk pancari satiyormus ve benim haberim senin postundan sonra oldu :-)))

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun, Muhtarcım!
    İnsan, gurbet elde memleketten bir yiyecek bulduğunda başka türlü mutlu oluyor, değil mi?
    Zamanın birinde Cambridge'de bir Bulgar bakkalı keşfedip, küçücük bir kavanoz siyah zeytin aldığımda, nasıl sevindiğim, kişisel tarihimin unutulmaz anılarındandır.
    :))

    YanıtlaSil
  5. yau, ne kadar isterdim, evet ekmekcikiz, cok guzel yapmissin hatta sunu sunu sunla soole yapsan da soyle olur, o da cok guzel olur diye komen komen yazmak.
    kaldik kadük. şapırt şupurt yine..
    pekmezli cavdarli beyazli ekmek de icimi gulp yaptı tuttu bıraktı oturttu oyle..
    hayraniniz coban..

    YanıtlaSil
  6. Hayranım Çoban,
    Ben hep diyorum Angaralılara, gelceez deyin, sipariş verin, yapıverem size her ne isterseniz, deye...
    Artık, sözümü dinleyin.
    Yutkunmak yerine afiyet olsun, denile.
    :))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!