Salı, Şubat 19, 2008

DANIEL DAY-LEWIS

Kendimi öğrenci sayarak yararlandığım kar tatilinin ikinci gününün üç saatini bir adamla geçirdim.

Tabii ki yukardaki ismi okumuş olduğunuz için bu palavramı yutmadınız.

Belki, sadece şunu söylemeliyim; bu aktör bu sene "There Will Be Blood" daki oyunuyla aldığı bütün ödülleri haketmiş.
Nerdeyse bütün filmi sürükleyip, götürüyor. Bunu söylerken diğer aktörleri atlamayayım, Day-Lewis'in ödül konuşmalarında teşekkür ettiği gibi, onlar olmadan bu film tam olamazdı.
Uzun bir film olması, ilginizi kaybetmenize neden olmuyor. Bu da yönetmen Paul Thomas Anderson'un anlatımının başarısı olsa gerek.

Film, kapitalist düzeni eleştiren romanlarıyla tanınan bir yazar olan Upton Sinclair'in "Oil" adlı romanından uyarlanmış. İnsan hayatı, inanç, din sömürüsü, çocuk sevgisi, petrolün bulunuşu macerası gibi pek çok önemli konuya değiniyor, değinmekle kalmıyor, anlatıyor, gösteriyor.

Müzik, çok etkileyici. Radiohead'in Jonny Greenwood'u filmin müziklerini bestelemiş.

Aman!
Ben ne yaptım?
Filmi çok sevdim, gidin görün diyip çıkacaktım. Link üstüne link verip boğuntu yarattım. Merak ederseniz şu koyu harfleri tıklayın, ama daha iyisi filmi görün.

Filmi görün!

Not: Filmin sonundaki klasik müzik parçası kulağıma hiç yabancı gelmedi ve fakat hatırlayamadım.
Gören, duyan bir hayır sahibi bana ismini hatırlatırsa, minnettar olurum.

****************


Bunu yazdıktan sonra "Haberci Melek Gülçin"in yazdığı yorumdan yakaladığım ipucu ile kapanış jeneriğinde başlangıç kısmını duyduğum ve bunaklığım nedeniyle hatırlayamadığım müziği buldum.
Filmin, Jonny Greenwood tarafından bestelenmemiş tek müziği bu sanırım.
İşte huzurlarınızda, Brahms'ın Keman Konçertosu'nun 3. bölümü.
Kemancı Gidon Kremert çalıyor, şef Leonard Bernstein Viyana Filarmoni Orkestrasını yönetiyor.

4 yorum:

  1. haberci meleğiniz geldi :)
    cevap veriyorum: prospectors quartet. besteci johhny greenwood adında, radiohead üyelerinden, pırıltılı bir deha sahibi adamcağız.soundtrack yayınlanmış, Türkiye'de de çıkmasını bekleyeceğiz gibi görünüyor. evet, bu filmi görmek istiyorum.

    bu akşam 20.15 de trt1'de miyazaki'nin rüzgarlı vadi'si var.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Gülçincim,

    Yazıya da yazdım, aradığım müzik Prospectors Quartet değildi, ama, ipucundan yola çıkıp aradığımı buldum.
    Sağol!:))

    Ayrıca, miyazaki bilgisine de teşekkür ediyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  3. ekmekçikızcığım, nasıl da eridi değil mi kar bir günde? bugün dünü , hatta bir önceki günü kenara köşeye yığılıp erimeye direnmiş kar öbekleri de olmasa hatırlamamızın olanaksız olduğu bir bahar müjdecisi gün yaşadık. çabuk bitti, ama güzeldi.

    diyeceksin ki ne diyorsun elektra, sadet?
    sadet şudur, filmi izlemedim, ne yazsam boş:) ama listeme aldım tüm önerilerin gibi.
    ha bak , daniel dersen, konuşalım. severim ben onu. babam için'de, sol ayağım'da, mohikan olarak hep hayranlıkla izlemişimdir kendisini. sanatsal bakımdan yani. :)

    svegiler, iyi geceler:)

    YanıtlaSil
  4. Eh işte!
    İstanbul'un havası, kadın gibiymiş.
    Ööle derler yani.:))

    Yağar o gene bence, bu sene bir kar hakkımız daha var gibi geliyor. Şöyle Mart başı filan.:)

    Tabii canım, biz zaten hangi aktörden sanat aşkı dışında bir başka amaçla sözetmişiz ki?
    :-))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!