Salı, Haziran 03, 2008

İKEBANA

MİTSUE ONO - OHARA OKULU


Evimizdeki takvimlerden en çok sevdiğim, yıllar önce bir kaç evde görüp özendiğim, Japon Dışişleri Bakanlığının bastırdığı bir takvim.
Bu sene, kaderin oyunu bir tesadüfle o takvim evimize geliverdi.

Yukarıdaki ve aşağıdaki fotoğraflarda, bu incelikli çiçek düzenleme sanatının birer örneği var.
Fotoğrafları aldığım adres, San Francisco'da yaşayan Japonların kurduğu bir site. Burada, çeşitli okulların usullerine uygun düzenlenmiş çiçekler var. Canınız sıkıldığında tıklayın bakın, içiniz açılsın.


JOAN SUZUKI - SOGETSU OKULU


Burada ikebana hakkında derli toplu bilgi bulabileceksiniz.
Japon kültürüyle ilgili cevabını bilmek istediğiniz başka sorular varsa, şurayı deneyin.


Talisman Hanım için özel not:
Burası kesin olarak seni ilgilendiriyor.

16 yorum:

  1. bu aralar ne guzel eski istanbul fotograflari ile aciliyor sayfan. burasi moda herhalde di mi? bir sure bakakaldim ilkgencligimin gectigi yerlerin eski haline...agaclar o zamandan heybetliymis...

    YanıtlaSil
  2. Evet, Şulecim. Tam isabet! :))
    "Eski Moda" yazıyordu, fotoğrafın altında.
    Sağ alt köşede iskele gözüküyor. Sol tarafta bir sıra konak var. Mühürdar'dan Moda'ya giden yol gibi geldi bana. Yüzyılın Eskisinin tabii ki, 20. olanın) başı olsa gerek.
    Bunlardan bi dolu var bende. Arada arz-ı endam ederler.
    :)

    YanıtlaSil
  3. aaaa, ben de tam burası kesin sarıyer'dir diye yazacaktım ki, fosss kalakaldım. ama sanki büyükdere'den sarıyer'e giderken bir konsolosluk vardır, çıkaramadım şimdi hangisi ama, orası gibi geldi bana da. neyse, nalıncı keseri gibi herkes kendi yakasına yontmuş:)

    çiçekler pek güzel. ve fekat şu sana hamur yoğurtan sıkıntını okudum gecikmeli, geçti gitti di mi?
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Elektracım,
    Nereye benzettiğini anladım da, orası deel.:))
    Bak, Moda iskelesi yüzüğün mücevheri gibi orada durup durmakta.
    :)

    Geçti gitti mecburen hamur yoğurtan sıkıntı. Ben kalmasına izin vermiyorum ki.:))

    YanıtlaSil
  5. Ekmekçikız Hanım,

    Benim sıkıntım kolay kolay geçecek gibi görünmüyor. Ama şöyle efil efil esen, bol umutlu, çiçekli böcekli bi yazı döşenseniz, ben de onu yayımlasam, belki geçer.

    Ne dersiniz, hatırımı kırmazsınız değil mi? Konu serbest, yeter ki çingene pembesi tonunda olsun ama içinde başka renkler de taşısın tabii. (Adresim belli.)

    YanıtlaSil
  6. Oyyy!
    Metin Bey, ne zor bi görev vermişsiniz bana. Hatırınızı kırmam, olur mu hiç?
    Fekat, şu sıra kendime zor bela ayar veriyorum, o kadar çingene pembesi bir renk çıkarabilir miyim bilmiyorum.
    Denerim.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Estağfurullah efenim, ne "görev"i, sadece bir rica... Kabul ettiğiniz için de çok naziksiniz. çingene pembesi yerine laciverdî mor, kaynana şekeri kahverengisi, kâgir ev sarısı, yağmurlu güneş havası mavisi de olabilir.

    Heyecanla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  8. metin bey, yazmadan gecemeyecegim, ne muhtesem renklerdir bunlar... ben en cok yagmurlu gunes havasi mavisini begendim ama. onunuzde saygiyla egiliyorum...

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim Şule Hanım. Mahçubiyetten yüzüm kızardı valla!

    YanıtlaSil
  10. Metin Bey,
    Başındaki kaynanayı atıyorum ve şeker kahverengisinde karar kılıyorum, karamela rengi diyebiliriz.
    Buldum, ne yazacağımı.
    :)

    YanıtlaSil
  11. Sevindim, bekliyorum...

    YanıtlaSil
  12. Hay Allah, meğer http:// de yazmak gerekiyormuş, ismin linke dönüşebilmesi için... Yeni keşfettim!

    YanıtlaSil
  13. Pek muhterem nâtıkaperdaz Ekmekçikız Hanımefendi Hazretleri,

    Biz ashab-ı mütalaanın ruhlarında mazinin tenevvürüne imkan arzedecek olan hatıratınızı kıymetli kari'inin istifadesine arzeyledim efenim.

    Bilvesile hürmetlerimi kabul buyurunuz.

    YanıtlaSil
  14. Dediklerinizi bir miktar anladım, sanırım.
    Kalanı için sözlük almaya gidiyorum.

    Bilmukabele, efenim.
    :)

    YanıtlaSil
  15. Heh heh! Amacım hem muziplik yapmaktı, hem de esas olarak, yazınızla geçmişe yaptığımız yolculuğa bir nevi dilsel arka fon oluşturmaktı.

    (Ferit Devellioğlu'nun sözlüğü varsa işe yarar!)

    YanıtlaSil
  16. Anlamadığım "natıkaperdaz"dı.
    Meğer o isimde bir internet sitesi varmış.

    Gugılladım, af buyurunuz.
    :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!