Salı, Eylül 23, 2008

ORADA OLSAYDIM!

Şu sağ yandaki başlıklardan biri ORADAYDIM, belki dikkatinizi çekti.
Başlığın altına eklediğim, eskiden gittiğim yerlerin fotoğraflarını arada değiştiriyorum. Kendime bir eğlence yaptım, bunu.

Bu yazının başlığı, o konuya benziyor da değil, işte.

Aşağıdaki fotoğrafları, hissiyatımı biraz anlatabilmek için sıraladım.


Burası Portekiz'in Porto şehri.


Üstteki dükkan, 1906'da açılmış bir kitapçı, Porto'da.



Adı, Livraria Lello imiş.



Binanın mimarı Xaier Esteves, aynı zamanda iç düzenlemeyi de yapmış.



İki kat arasındaki kırmızı basamaklı merdivenlerin yapısı, çarpıcı.


Tavan süslemeleri (vitray olsa gerek) ayrıca estetik.

"Orada Olsaydım!" diye iç çekmekte haksız mıyım?

Şurada, ilginç bina hakkında daha ayrıntılı bilgi ve fotoğraf var.

Fotoğraflar: Joana A., Tiago Cabral, Francisco Oliveira, Linus, Zwigmar, Manuela Vaz
.

20 yorum:

  1. ben de bloga "ben de ekmekcikizin yaninda olsaydim" diye bir yer mi acsam acaba? dogrudan link veririm olur biter: )

    YanıtlaSil
  2. Ben orada olsam kitaplara mı bakayım,dönüp dönüp etrafın güzelliğine mi bakayım,şaşırır kalırdım herhalde.
    İsmi de ne hoş,Livraria Lello,ne demek acaba,çok neşeli birşeyler çağrıştırıyor insana.livraria= library olabilir belki.

    YanıtlaSil
  3. Livraria kitapçı demekmiş,Lello'yu bulamadım,özel isim olabilir,neşeli birinden bahsettiği kesin ama :)

    YanıtlaSil
  4. Şule yaa, kızardım bozardım valla.:))
    Bence, şu link işini yapabilirsin, sen. kafan basıyor, şu tekno zımbırtılara... :P
    Hem, biliyorsun, taşınmak da mümkün.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Serpilcim,
    Daha ne fotoğraflar var, bilsen.
    Binanın dış cephesi, içinde tavan, yan duvar süslemeleri...
    "Neogotik"miş!
    Gotik, pek sevmem ama, bu neo haline bayıldım.:))

    YanıtlaSil
  6. Serpilcim,
    Unutmuştum, ekleyeyim; burası, ünlü bir Portekiz yayın grubunun medar-ı iftiharı imiş. Belki, onların adıdır Lello?

    YanıtlaSil
  7. Buyrun bakalım!
    Bu kadar araştırmacı gazetecini olduğu bir dünyada, araştırmasız gazetecilik yaparsam olacağı budur.
    Şurada, hayran kalıp eklediğim fotoların ait olduğu yerin linki var.
    En iyisi, yazıya da ekleyeyim.
    http://www.360portugal.com/Distritos.QTVR/Porto.VR/vilas.cidades/Porto/a5_lello.html

    YanıtlaSil
  8. Kırmızı basamaklı merdivenin olduğu fotoğraf M.C. Escher'in çizimleri gibi sanki... Ben de istedim orada olmayı :)))

    Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  9. Snderciğim,
    Sayende hiç bilmediğim, bir sanatçı tanımış oldum. Sağol.:))

    Sahiden, kitapçının merdivenleri ve M.C.'nin merdivenleri ne kadar benzeşiyor!

    YanıtlaSil
  10. ee ne zaman gidiyoruz ???

    YanıtlaSil
  11. en güzeli merdivenli olan foto...
    ben gitmek değil, orada yaşamak isterdim...

    YanıtlaSil
  12. Fundacığım,

    Önümüzdeki bahar aylarına ne dersin? Nisan güzel olmaz mı?
    :))

    YanıtlaSil
  13. Elektracım,

    Gidelim bir kez; beğenirsek yaşarız da! Ne olmuş ki?
    :))

    Şaka bir yana, çocukken hayal ederdim, ööle kütüphane gibi bir evim olsa diye. Burası, o hayal olmalı.:)

    YanıtlaSil
  14. Evet evet dedirtiyor!! Orada olsaydim keske... Ben dayanamam kitapcilara!! Bütün gün iceride kalabilir, kitaplari kurcalayabilir, kurcalayanlarla ara sira gülümsesebilir hatta kücük bir lakirdiya bile dalabilirim. Cebimdeki son kurusu verip cikabilirimde güzel bir kitap icin. Hele bir de mimari anlamda da cezbediyorsa...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Çoban,
    İnsan zamanın dışına çıkıveriyor, iyi bir kitapçıyı gezerken. :)
    Sözkonusu kitap ve kitapçı olunca, "burdayım" dedin.
    Ne güzel!
    :))

    YanıtlaSil
  16. Ekmekçikız Hanım,

    Evet evet, zamanın dışına çıkmak için tek uygun yerdir belki de böyle bir kitapçı...

    (Bir zamanlar bizim bu bloglardan birinde bu tür kitapçıların dizi dizi görüntüleri yayımlanmıştı. Hatırlayamadım bir türlü nerede yayımlandığını...)

    YanıtlaSil
  17. Metin Bey,

    Hatırladığım, "Köşenin Delisi"nin blogunda çeşitli kütüphane fotoğrafları görmüş olduğum. Ama, o şimdi kapalı, ne yazık ki.:((

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Ekmekçikız ve Metin Bey,
    Benim blogumda kütüphane resimleri oluyordu ara ara, doğru, ama bahsi geçen link'i Peri vermişti yanlış hatırlamıyorsam, o da şuydu:
    http://www.boredstop.com/index.php?option=com_content&task=view&id=156&Itemid=37

    ama dediğim gibi, kitapçı değil bunlar, kütüphane.

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  19. Deliciğim,
    Sağolasın! Üşenmemiş linki bulmuşsun. Hepsine baktım yeniden, ne ihtişam, ne çekicilik... :))
    Tekrar teşekkürler.
    :)

    YanıtlaSil
  20. rica ederim :) favorilerime ekliydi, oradan buldum :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!