Pazar, Nisan 19, 2009

BUGÜN PAZAR, KAHVALTIDA EKMEK YENİR.

Bu alelacayip şehrin koşuşturması, son senelerde, haftanın bir gününde kahvaltıyla bozmak alışkanlığı getirdi, hepimize.
Esasında kötü bir durumdan söz etmiyorum. Uzun uzun oturup, tadını çıkararak kahvaltı yapmak ne kadar keyiflidir. Sadece, her konuda abartmayı sevenlerin, pazar kahvaltısının da canını çıkardıklarını düşünüyorum. Bin çeşit salam, börekler, çörekler, tatlılar, dolmalar, daha neler neler.
Oysa kahvaltıdan alınan zevk, çeşit çokluğundan dolayı mide fesadına uğramaktan ziyade, lezzetli az öz yemek, keyfine varmak olmalı.

Bu hafta sonunda, kahvaltı iki günde de keyif oldu.

Cumartesi sabahı Yıldız Parkı'nda, nazlı mı nazlı, ısıtsam mı ısıtmasam mı güneşi ve üşütsem mi üşütmesem mi rüzgarı eşliğinde, toplanmak için benim meşhur Sicilya gezimi bitirme nezaketini göstermiş sevgili blog arkadaşlarımla piknik-kahvaltı yaptık.
Piknik dediğin, herkesin gelirken bir şeyler getirdiği imece usulüyle yapılır. Biz de öyle yaptık.
Benim payıma ekmek yapmak düşmesine, şaşırmadığınıza eminim.

Bol sohbetli ve kahkahalı kahvaltıdan ayrılırken, bu ekmeğin tadına bakmasını istediğimin payını bir güzel aldım, götürdüm.
Bak sen! Hem yap getir, hem de giderken yanında götür. Evet valla, öyle oldu.

Yaptığım cevizli incirli ekmeğin tarifi aşağıdaki fotoğrafının altında olacak. Tadını beğenip beğenmediklerini, yiyenler söyler belki.




CEVİZLİ İNCİRLİ EKMEK

Malzemesi:

*3 su bardağı çavdar unu,
*2 su bardağı beyaz un,
*320 ml. su/süt karışımı, (yarı yarıya olabilir)
*2 tatlı kaşığı kuru maya,
*2 tatlı kaşığı esmer toz şeker,
*1/2 tatlı kaşığı deniz tuzu,
*1/2 subardağı çekilmiş ceviz,
*2 adet çekilmiş kuru incir,
*1 yemek kaşığı kimyon tohumu,

Yapılışı:

1. Elde yoğuracaksanız süt/su karışımına maya, tuz ve şekeri ekleyin. 15-20 dakikada maya çalışıp, kabarır.

2. Daha sonra karışımı un karışımına ekleyip ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Hamuru ılık bir yere koyup, iki katına çıkması için yaklasik 1 saat bekleyin.

3. Kabaran hamurun içine blenderda çektiğiniz ceviz, incir, kimyon karışımını ekleyip, bir kaç dakika daha yoğurun ve yeniden kabarması için en az yarım saat bekleyin.

5. Yağlı kağıt serilmiş fırın kabına hamurunuzu yerleştirip, hamurun oturup, kabarması için biraz daha (15-20 dakika) sabredin. Fırına vermeden önce hoş görünmesi için üstüne bir tutam un serpiştirip, içinin rahat pişmesi için de bıçakla boydan boya derin bir kesik atın.

5. 180 derece ısıtılmış fırında üstü kızarana dek, yaklaşık 30 dakika pişirin. Fırından alınca, kabından çıkarıp bir telin üstünde ılınmaya bırakın.

6. İyice soğuduktan sonra dilimleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.
.

11 yorum:

  1. o zaman ben söyleyeyim ekmeğin tadını: süpeeerdi:) ve de çok güzel bir kahvaltı piknikti ve de eve ben de götürdüm ekmekten üç dilim, biri babama, biri hakan'a biri de sıpama düştü, babam çok komikti, ' makine yapmıştır canııım ' diye diye yedi, bir türlü ikna edemedim elcağızlarına yourduğuna, ama bu bile pek güzel olduğunu gösteren bir ölçü değil midir?:)))

    YanıtlaSil
  2. Beğendik beğendik:) Hatta oradan kalkıp da uç uç kelebekle gittiğimiz yerdeki diğer dostları da nasiplendirdik, onlar da beğendi. Hem güzel hem bereketliymiş ekmeğin, bak kaç kişiye kısmet oldu. Ellerine sağlık tekrar:)

    YanıtlaSil
  3. Elektracığım,
    Yiyenlere afiyet olsun, beğenmelerine sevindim.

    Bu yaptığım ekmeğin beğenilmesini istemek, öyle çocukça bir hal ki, bende. Hani, ekmeği düşünürken, yoğururken, pişirirken aldığım haz yetmezmiş gibi, bir de illa billa her yiyen bayılsın istiyorum. Nasıl bir hal ise bu?:)))

    YanıtlaSil
  4. Arzucum,

    İşte bu harika olmuş, siz zaten beğenirsiniz de, ilk kez tadan tanış olmadığım insanlar da beğenince, koltuklarımın kabarması dışardan bile gözüküyor, sanırım.
    :))

    Afiyet olsun!
    :)

    YanıtlaSil
  5. ahh, kaçırdım o caanım ekmeği, sohbeti :(

    biz de morali bozuk kuzenle kadıköy'de dolandık, gitar çaldığı için kendisi, gitar dükkanlarında vakit geçirdik, film izledik.

    bizim evdeki ekmek makinesi nicedir örümcek bağladı, heveslendim senin ekmeği görünce, bu aksam bi haşhaşlı ekmek denesem ya ben de :)

    YanıtlaSil
  6. ama sen görmedin tabi, piknik masası toplanırken senin ekmeğinin aramızda nasıl bölüşüldüğünü. neyse ki herkes pek kibardı da fazla arbede yaşanmadı :p
    ama görseydin ekmeğinin ne kadar beğenildiğini söylemeye gerek bile kalmazdı.
    bu arada ben de eve çantamda ekmek dilimleriyle döndüm :))
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Neocuğum,

    Sahiden, keşke sen de olabilseydin. Gerçi ben de tüm zamanı ayıramadım, festivalde gördüğüm yegane filme gitmek için erken ayrıldım, ama, katılabildiğim kadarı bile günümü şenlendirdi.
    Bi daha sefere, inşallah. :))

    Senin haşhaşlı ekmeğin bir fotosunu rica ederim, bak!
    :)

    YanıtlaSil
  8. Müziciğim,

    Afiyet olsun! :))
    Belirtmeliyim ki, günün en önemli artısı seninle tanışmaktı. Çok memnun oldum, efendim.
    :)))

    YanıtlaSil
  9. ekmek kesinlikle süperdi canikom. sohbet de oyle. nasıl iyi geldi bana da o kahvalti ve sonrası...ne iyi yaptık da gittik...

    YanıtlaSil
  10. Şulecim,

    Bence de ne iyi yaptık da bir araya geldik. Vesile olduğu için Müzi'ye ve organizasyonu gerçekleştirdiği için Elektra'ya teşekkürler.
    Ve bir teşekkür de, başlıktaki lale bahçesi fotosu için, size efendim. :)))

    YanıtlaSil
  11. efendim, ne demek, hepinize icabet ettiğiniz için ayrı ayrı ben teşekkür ederim:)) ve en kısa zamanda bir daha, bir daha :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!