Cuma, Temmuz 03, 2009

DÖRT SENE ÖNCE TEMMUZ AYINDA...


Hani, yapıyorum hep bunu demiştim ya...
Bir anı yaşıyorken, onun ilerisindeki veya gerisindeki aynı tarihe rastlayan başka bir anın peşinden gitme tuhaflığını, yani.

Şimdi yolculuk dönüşü, başka tatil anıları sardı zihnimi.
Yok on sene önce bu zaman ne yapmışmışız, yok geçen sene nasıl da tatilsiz kalayazmışız, yok altı sene önce mavi yolculuk piyangosu çıktığı bu zaman mı belli olmuştu, seç beğen al!

Son deniz tatilini geçirdiğimiz yer, Ege kıyısında bir devre tatil yeri.
Oğlumun on aylık zamanından bu yana -ki, yazıyla onyedi sene ediyor!- kimi sene iki kez, kimi sene bir, birkaç sene hiç, ama bir şekilde hep bağlantımızın olduğu, gittiğimiz bir yer burası.

Bu defa, nerden icabettiyse ilk bir kaç gün, yılların tatlı-acı anıları üşüşüverdiler, aklıma. Neyse, sonra kendimi sakinleştirdim.
Sakinleştirdim çünkü, yılın yorgunluğunu atmak için tatildeydim. Oysa, anıları mıncıklama mesaisi içinde bulunulan anı yaşamayı ve günün keyfini çıkarmayı engelliyordu.

Şimdi tatil bittiğine ve aklıma şu ara sadece keyifli anılar geldiğine göre, eski teranemi tutturabilirim.
Diyebilirim ki, dört sene önce Temmuz ayında Paris'te yaşayan kuzenimi ziyarete gitmiştim.
Uzun zaman sonra yalnız gittiğim ilk seyahatti. Uzun zamandır görmediğim kuzenimle gün boyu taban tepip Paris'in altını üstüne getirmiştik. Bunu yaparken, bir yandan da çok konuşmuş, çok gülmüş, arada da ağlamıştık.
Yemek içmek işlerine pek de merakı olmayan kuzene, Paris'te daha sonra zevkle gideceği bir café bulmak gibi acayip bir işe de imza atmıştım, bu arada.

Nerden çıktı şimdi Paris, demeyin n'olur!
Biliyorum, bazılarınız bana ciddi ciddi sinir oluyor.
Valla bi yere gitmiyorum.
Sadece öööle, gönlümü gezdiriyordum.

Şimdi bi piyango çıksa...





Geceleyin Paris fotosu Wikipedia'dan. Bir de şurası var. Hani, ek bilgi isteyen olursa, bakar belki dedim.

Şarkı, kardeşimin sevdiği.
Ne güzel sesleri var, di mi?

.

10 yorum:

BAYAN E. dedi ki...

Bakarsın piyango çıkar...bakarsın Fransa değil belki Portekiz olur...:-))

KARDESKAYA dedi ki...

Vallahi bu ara nedense benim de aklımda Paris dolanıp duruyor...

Ekmekcikız dedi ki...

Sevgili Bayan E.
Portekiz mi dediniz?
Bakın bu çok hoş bir fikir!
Kesinlikle Paris yerine geçebilir.
Malum, henüz keşfedilmemiş olanın cazibesi dayanılmaz...
:)))

Ekmekcikız dedi ki...

Canım Kardeşim,
Biz senle ikimiz ne zaman kısmet olup iki başımıza bir yolculuk yapabileceğiz, acaba?
Ne çok istiyorum, biliyorsun!
:)))

elektra dedi ki...

anaaaa:) yahu dur, ben daha ballı yazılar bekliyorum yeni tükettiğin tatilinle ilgili. bak 15 gün sonrası için, bayanE, kardeşkaya ve senin adına kocaman bir amiiiiiin:)tamam mı? anlaştık mı?:)

Ekmekcikız dedi ki...

Elektracığım,
İnan olsun burdayım, heçbiyeremere gitmeyyom!
Meğer ki, piyangodan para çıksın!
Onun da olacağı yok, çünkü bilet aldığım yok! :O)
Yazacağım merak etme, daha sırada kabak çiçeği dolması var, yazacağım.
Sonra şekersiz-günlük reçel tarifi vereceğim ki, bu tatlı sevmeyen seni bile ilgilendirecektir.
:))

şule dedi ki...

ah şu piyango çıksa ne güzel çıtır çıtır yiyeceğiz paraları :)

Ekmekcikız dedi ki...

Şulecim, çıksın da...
Keşke bilet alsam, bari!
Di mi?
:O)
Ama, çok çıtır çıtır yerim, çook!

hafif abi dedi ki...

aaa, sizi tımbır'da görünce nasıl şaşırdım çavdar teyzem! bu yazınızı son iki paragrafından hatırlıyorum, eheh :)

(oraya yorum yapamadım, tımbır izin vermiyor.)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

sayın Abim,
Tımbır'ı izliyorum da, tımbırlamayı ihmal ediyorum... :(
Öyle bir rüzgar gibi geldim geçtim, işte! :)