Cumartesi, Ağustos 01, 2009

GÜN OLUR, ALIR BAŞIMI GİDERİM...

Gece yatarken, olağan tehditlerimden birini savurdum; "sabah erken kaldıracağım"! Neyse ki, böyle bir ihtimali kabul etmişlerdi önceden, hemen itiraz gelmedi.
İlk cümleyi, "simit alırız, vapurda çayla kahvaltı yaparız" diye tamamlayınca, itirazlar sıralandı. "Ama ben tost isterim", "ama ben çay istemem, portakal suyu isterim."
Aman iyi canım, öyle yaparız.

Yine olağan durum gerçekleşti; hedeflediğim ilk vapuru kaçırdık, ikincisine yetişebildik.
Tam da kapıdan çıkarken yağmur başlamasın mı? Hemen şemsiye aldım. Üç kişiye tek şemsiye ne yapacaksa?
Günün ilerleyen saatinde oğlum, "anne iyi ki aldın şemsiyeyi, Murphy kuralı çalıştı bak, yağmur yağmadı" dedi. Evet, Murphy bu defa tersine çalıştı!


Vapurdayız, Prens adalarına gidiyoruz. Esintili hava; arada sertleşiyor rüzgâr, bulutlar gökyüzünde.
Tam gezinti havası.

Fayton sefasının ardından tepede, açık denize hakim lokantada oturuyoruz.
Tekneler geliyor, aşağıdaki plajda denize girenlerin keyif çığlıkları kulağımıza ulaşıyor.
Balık yiyoruz; ya da " tekir, kalamar, ahtapot" yiyoruz.


Kızkardeş, abiye gıcık olmuş, yine niyeyse?
Fotoğrafını çektirmeyecek. Ne mümkünse yapıyor. Bir yandan da gülmekte...


Abi, kardeşin fotoğrafını çekti, bir punduna getirip.
Şimdi de kendisinin fotoğrafını çeken annesini kaydetmekte.


Artık, dönüş yolu. Martı vapurun bacasını mesken tutmuş.
Az sonra, son yolcu telaşla yetişip vapura binecek, iskele alınacak, beyaz köpükler seyredilmeye başlanacak.

Denizdekilerden önce, havadaki beyaz köpüklere seyir bakmaya ne dersiniz?
Gökyüzünden sevgilerle...


Yolculardan birisi martılara simit atmış olmalı.
Vapurun peşi sıra seyirtip, yarışmaktalar.
Arka planda Maltepe Dragos sahili, üstünde gölgesi bol bulutlar.

İşte caanım İstanbul, işte bize armağanı gün.
.

16 yorum:

  1. Ne tatlı bir ailesiniz siz... Keyfiniz bol, neşeniz daim olsun efenim :))))

    İyi Pazarlar :))

    YanıtlaSil
  2. ne kadar büyükmüş yavrular öyle :) ben daha küçük olduklarını düşünüyodum niyeyse... çok tatlı görünüyolar burdan..

    YanıtlaSil
  3. Yüzümde yine tebessüm.. : )
    Fırtınalar kopsa da içimde, tebessümüm hemen her daim yüzümde, maske değil ama, herkesin bir görevi var yeryüzünde, resmin bütününü oluşturan bizler, tek tek birer kareyiz işte, evrende.
    Rolüne gülümseme düşenlerdenim belki ben de.
    Benim büyük kızım da stajyer avukat, onun da burcu Yay.
    Birer 'artist' siniz sizler, efen'im. : )
    Buyrunuz, sizler sahneye çok yakışıyorsunuz.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Snderciğim,
    Öyleyiz, evet!
    Çok şükür ki, öyleyiz!
    Teşekkürler, varol!
    :))))

    YanıtlaSil
  5. Fundacığım,
    Senin onları daha küçük sanmana sebep, onlardan sözederken "bebelerim" demem, olsa gerek.
    Evet, ne de olsa onlar benim hep bebem olarak kalacaklar, ne kadar büyüseler de...
    :))
    Tatlılar ya! Sağol!
    :)))

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Hayat,
    Güzel ifadeniz ve tatlı sözleriniz için çok teşekkür ediyorum.
    :)))
    Demek, kızınız müstakbel meslekdaşım! Ne güzel!
    Severek yapsın işini ve dilerim çok mutlu olsun.
    :))

    YanıtlaSil
  7. ada sahilleriiinddeeeee bekliyoruuuum:) döneyim bir fındıktan,gitmeyen ne olsun :)
    ne olsun hakikaten?

    p.s. yerim ben sizi ya:)

    YanıtlaSil
  8. Ne kadar güzel anlatmışsınız sevgili Ekmekçikız,
    Çok imrendim size, ne güzel vakit geçiriyorsunuz birlikte.Şeytan kulağına... Ben de en kısa zamanda kocişi alıp uzanayım şööle Prens adalarına.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Elektracığım,

    Gitmeyen avucunu yalasın,
    Gidenin sefası olsun,
    Keyfinden dört köşe olsun!

    Nasıl?
    :)))

    Pekiii, gelirken fındık getirmeyen ne olsun?
    :P

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Şenkuş,
    Efendim beyefendi ile gidiniz Prens adalarına, çok iyi vakit geçireceğinize eminim.
    Hem böylece, sizi seyahatten etmekten alıkoymak isteyenlerin tümüne de nispet yapmış olursunuz.
    :)))

    YanıtlaSil
  11. Yani evet, güzel bir aile olduğunuzu biliyordum, ama bu kadarı fazla:) Ah canım, hep böyle kalın...

    Sevgiler çok.

    YanıtlaSil
  12. Zeynepciğim,
    Ah keşke, hep yanımda olsalar! Ancak o kadar hızla büyüyorlar ve zaman o kadar çabuk geçiyor ki...
    Neyse! Şükür bugüne.
    :)))

    YanıtlaSil
  13. Çok şirinsiniz ve gittikçe canım İstanbul çeker oldu:)

    YanıtlaSil
  14. Ebrucuğum,
    Teşekkürler!
    Ve buyrun İstanbul'a, biz burdayız bekliyoruz.
    :))

    YanıtlaSil
  15. ne iyi yapmışsınız adaya gitmekle. bir de, kız kardeş, abiye nazlanmayı çok seviyor bence :)

    YanıtlaSil
  16. Kızkardeş, abiye nazlanmayı hem de nasıl seviyor!
    Bulmuş naz çeken abiyi...
    :)))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!