Pazartesi, Nisan 12, 2010

BEŞ TELLİ KONTRBAS

Oğlum, dün akşam eve geldiğinde "bak anne" diye gösterdi.
"İki gündür babamla dinliyoruz, çok güzel. Mephisto'nun önünden geçiyordum, duydum, aldım."

Delikanlı bas gitar çalıyor ya, duyduğu ritm, onu mıktanıs gibi çekiyor. Bu ara, basla Ayışığı Sonatını çalıyor, üzerinde çalışıyor daha doğrusu.
"Adam neler yapmış, ne sesler çıkarıyor, dinle."

Ben dinledim, hayran kaldım. Siz de dinleyin istedim.



Renaud Garcia-Fons, bir kontrbas virtüözü ve besteci.
Kontrbasa bir tel ekleyerek ve yanına başka ustaları alarak yaptığı albüm, Arcoluz.
Burada daha çok bilgi var, bakmak isterseniz.

.

10 yorum:

  1. Çok güzelmiş, hemen alayım.
    Gitar devreye girene kadar, hatta girdiğinde bile yaylı tamburla bir Klasik Türk Müziği taksimi çalınıyormuş gibi geldi. Gözümü kapatıp dinlesem seçemeyecektim. Boşuna dememişler "Müzik evrenseldir" diye. Sağol Ekmekçim, sabah sabah iyi geldi...

    YanıtlaSil
  2. Leylakcım,
    Endülüs etkileri var sanırım müzikte, biraz da o nedenle yakın geliyor kulağımıza.
    :)

    YanıtlaSil
  3. Uf yaaa, bu fotoğraf da neyin nesi! Emziriyorum ben, yapmayın etmeyin, çok leziz görünüyor:)

    YanıtlaSil
  4. Şekerim,
    Valla elimden kaçtı, değiştireyim hemen, hıı?
    Parizyen onlar Parizyen!
    Amma velakin benim gözümün görmesi değiller, misafireten burdalar!
    :))

    YanıtlaSil
  5. Ekmekcik.cigim headerdaki resim hangi yoremizde cekildi ve ne onlar allasen? sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  6. Söylemesi ayıp ama (o zaman niye söylüyorum-pardon yazıyorum ki?) o resimdekileri ben ve 9 lise arkadaşım kız kıza bir Paris gezisinde güzelce mideye indirmiştik:))

    YanıtlaSil
  7. Bu ne güzel bir yorum. Sağolasın:)

    YanıtlaSil
  8. MorK.'cığım,
    Kardeşim ilk elden yazmış ya, onlar bir Paris yolculuğunda afiyetle yenmiş deniz ürünleri şeysi...
    :))

    YanıtlaSil
  9. Kardeş,
    Bendeki hazineden arada eklemeler yapayım, daha bir de tatlılar var, resim gibi.
    :))

    YanıtlaSil
  10. Arzucum,
    Albümün devamı da harika! Mutlaka dinle.
    :))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!