Çarşamba, Eylül 29, 2010

KOREOGRAFİ

İnsanın kendisini ifade etmesi ya da etmek için yollar araması, insanın varoluşu kadar eski olmalı.
Mağara duvarına çizilen ilk resimlerden başlayıp, müziğe, dansa, yazı yazmaya, bina yapmaya dek türlü çeşitli yollar aramış, denemiş insanoğlu.

Pina Bausch bu denemenin yüzyılımızdaki yansımalarından birinin adı. Bir koreograf. İleri yaşına dek sahnedeydi, tasarladı ve dans etti.
İstanbul'a bir kaç defa geldi. Canlı performansını izlemek için kapıda, kuyrukta bekledim, bilet bulamadım, izleyemedim.
Artık istesem de izleyemem. Geçen sene öldü.

Stravinsky'nin Bahar Ayini ona ne anlatmış, bize nasıl anlatıyor izlemek isterseniz, burada:



PINA BAUSCH - LE SACRE



Çağdaş klasikten olmayan başka bir dans izlemek isterseniz, aşağıdaki Pedro Almadovar'ın "Konuş Onunla/Hable Con Ella" filminin başındaki sahneyi buyrunuz.


Pina Bausch - Hable Con Ella

.

2 yorum:

  1. tanrım! çok etkileyici. çok estetik ve şiirsel. tüm sanatlar bir kan bağıyla bağlı birbirine. film alıntısı çok etkileyici. şiire dönüşmek için bekliyor sanki.

    diğer sahne gösterisi, uzun olan... orada tüm sanatların ortak çığlığı var bence, sığamazlık. ve bu durumdan kaçmak için yaşam örtüsünü delme arzusu, ölümde karşılık aramak için. arayış denilen o felsefi olgunun da sığamazlıktan doğduğunu düşünmüşümdür.

    çok etkileyici, bu ismi de ilk defa duydum. teşekkür ederim. beni besleyecektir.

    YanıtlaSil
  2. Fatmacım,
    :))
    Çok sevindim beğenmene, insanın beğendiği güzellikleri yakın bildikleri de paylaşınca, keyfi katlanıyor.

    Filme gelince -ikinci görüntünün yer aldığı, yani- seyretmediysen, hararetle öneririm, harikadır!
    :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!