Perşembe, Mart 03, 2011

dersim dört dağ içinde

çok kardeşler, yedi galiba
erkekler çoğunlukta
ablaların büyüğünü kocaya vermişler
ortanca abla okuyormuş
hayvanları gütmek gerektiği için küçük kızkardeş okuldan alınmış
ortanca olan yatılı bölge okulunda okumuş önce, sonra liseyi bitirmiş


bitirmiş de ne olmuş, zaman o zaman
asker köylerini boşaltmış
ne için demeyin, yardım etmeleri ihtimali yeterdi
ne yapacaklar, kalkıp istanbul'a gelmişler


geçimlerini sağlamak için çalışmaları gerekmiş
onlar da çalışmışlar, iş öğrenmişler
kızların birisi fizyoterapist masaj uzmanı, diğeri manikürcü


hayvanlara bakmak görevi verilip okutulmayan küçük kardeş sonraları dışarıdan ortaokulu bitirmiş
sırada liseyi dışardan bitirmek var, az kaldı


şimdilerde latin danslarına merak sardılar
ders alıyorlar, dans gecelerine gidiyorlar
kıvrak danslara hemen uyum sağladılar, okulda folklörcüymüşler ne de olsa


anlatıyorlar, dinliyorum, karar veremiyorum
kalsalar mı iyiydi, geldikleri mi iyi olmuş, bilinmez




.

2 yorum:

  1. Ozgur iradeleriyle yasayacaklari yeri secip secememeleridir sorun olan. Iyi olmus demek yapilana dolayli yoldan da olsa onay verecegi icin bu sorunun sorulmasi yanlis oluyor bence. Yani cabalayip basarmislar birseyi de "oh bak ne iyi olmus, iyi ki sizi koyunuzden zorla atmislar" demek garip bir mantik gibi geliyor.. Bir suru kadin taciz gordukten sonra ayaklari uzerinde durmayi erkek egemen dunyaya meydan okuyacak bilince ulasiyor simdi bunlara da iyi ki taciz edildiniz mi diyelim?

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Aşkıngüncesi,
    Düşüncemi tam aktaramamışım, anlaşılan. Hiç bir şekilde iradeleri dışında yerlerinden edilmelerine onay vermiyorum, hoş görmüyorum.
    Benim söylemeye, ya da üzerinde düşünmeye çalıştığım, -yerlerinden zorla gönderilmeselerdi- koyun otlatsın diye okula gönderilmeyen bir kız çocuğunun hayatının nasıl şekillendiği üzerine...
    Yer değiştirseler de değiştirmeseler de, şimdi gösterdikleri cesareti ve hayata karşı istekli olma halini tercih etmeyebilirlerdi, gibi geliyor bana.
    Şimdi, hayata bu şekilde dört elle sarılmaları onların kişisel becerisi sanırım.
    Bunun üzerinde düşünmek istemiştim.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!