Çarşamba, Nisan 27, 2011

DEDEM ANLATIYOR (8) Evlenme

Hani, "dedem anlatıyor"du ya, savaştan sonrası da var.
Aile maceraları sürüyor.

**************************

EVLENME
Neticede evlendim, bununla; Mahire ile.
Kardeşim eskisi gibi; sarhoş olur, gelir, bağırır, çağırır, bilmem ne eder.
Malatya’ya tayin edildiğim zaman, kendisini de muhasebe hususiye katipliğine aldırtacaktım, bizim muhasebeci söylediydi. Sonra tahsildarlığına aldırdık.
Neyse orda bir çok yerlere gitmiş. Bunun babasının bir köyü vardı, adı Mezere idi. Kardeşim, Mezere'de yine bir kadına tutuluyor. Bir arkadaşının aklına uyuyor, kerhane meyhane geziyor, barlarda dolaşıyor, eve geliyor. Neticede "para yedi" diye tahsildarlıktan çıkarıyorlar.

Biz de şöyledir böyledir dedik, biraz şunla bunla uğraştık. Bizi de hadi bakalım Malatya’dan Akçadağ’a gönderdiler, kazaya. Orada iki sene kaldık.
Hadi Kemaliye dediler, Kemaliye’ye gittik. Kemaliye’de 1,5-2 ay kaldık.

İşte büyük halan İlhan, Mahirenin karnındaydı, bu başladı ki "karnımda sancı yapıyor, bilmem ne yapıyor" filan.
Orada, Kaza Kaymakamı da, doktoru da "Malatya’da röntgen bulunan bir yere götüreceksin" dediler.
Röntgen nerde var? Adana veya Antep’te var, Malatya’da röntgen yok.
"İyi olduysa oldu, olmadıysa karnında ölmüş" filan dediler.
Hemen bir dilekçe yazdım. Daha dilekçe yerine gitmeden, kamyona bindik, geldik Malatya’ya.
Doğum Doktoru getirdim, ilaç verdi, muayene etti. Aradan bir iki gün geçti, "sancı durdu" dedi, "iyi" dedik; öyleyse daha başka şeye de hacet yok, Kemaliye’ye gitmeye de.
Artık kış bastı. "İstifa edem de bankadan çekileyim" dedim. İstifa ettik, istifamızı kabul ettiler. Lakin yardım sandığına verilen paramız vardı, yardım sandığına vermiştik, o da öyle gitti. İstifa edenler, istifade edemiyor yardım sandığından.




İşte, dedemle anneannem.
Dedemin kendisinden "bu" diye sözettiği anneannem, annem İlhan'ı doğurmuş, karnında ikinci  kızı Perihan var.

2 yorum:

  1. Bloguna yazman cok hos olmus. Ileride aileden kalma guzel bir hatira olacak.

    YanıtlaSil
  2. Didem hoşgeldiniz!:)
    Ben de öyle olmasını umuyorum.
    :))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!