Perşembe, Mayıs 05, 2011

BİR ZAMANLAR BİR SAVAŞ BİTMİŞ


Oğlumun odasındaki takvimde New York Times gazetesinin 20. yüzyıla damga vurmuş tarihlerinden baş sayfalar var; her ay için, geçmişteki o ayın önemli tarihinden bir tam sayfa.
Mayıs ayına ait baş sayfa, "Avrupa'daki Savaş Bitti" başlığını taşıyor. Bu sabah dikkatimi çekti ki, o sayfanın tarihi bugünün tarihi, 5 Mayıs.
Yıl 1945!


O gün doğanlar bugün 66 yaşındalar.
Kimbilir o günden bugüne dünyada kaç savaş bitti, kaç savaş başladı ve belki de aslında savaş hiç bitmedi. İnsanın dünyadaki varlığı sürdükçe, savaş hep olacak; savaş, öldürme, iktidar kavgası, çekememezlik, hakaret, saygısızlık... Yaşama ve insan olmaya saygısızlık!


Nerden geldim buralara.
Oysa aklımda, her sabah metro istasyonu çıkışında gazete satan genç adamın, daha çok gazete satabilmek için esprilerle süslediği gazete başlıklarını anlatmak vardı, beni her sabah gülümseten...
Son zamanlarda siyasi bir gazetenin satıcıları da aynı istasyonun diğer yanında gazete satar oldular. Onlar, gün gün değişen iki-üç kişiler. Başlıkları düz düz okuyarak sesleniyorlar.
Hangisi daha çok satıyor ve kaç gazete satıyorlar, merak ediyorum.





Savaşı ve savaşın sebebi insanı bir yana bırakıyorum, artık işimin başına dönüyorum.
Bakarken içinizi açsın diye, defne ağacının çiçek açmış bir dalını armağan ediyorum size, bugünlük.
.

4 yorum:

  1. tilki kürkçü dükkanına hoşgelmiş çavdar teyzem :)

    YanıtlaSil
  2. Barış zor savaş kolaydır. Doğamız gereği savaşmayı seçiyoruz.

    YanıtlaSil
  3. Hafif Abicim,
    Ben hep buralardayım zaten. Bakmayın iki güncük gezmeme, o zaman da ruhum buralardaydı! :)))

    YanıtlaSil
  4. Burakcığım,
    Ben bu "doğamız gereği" durumuna kıl oluyorum ya, yapacak şey yok, ne yazık...
    :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!