Salı, Mart 20, 2012

Hayırdır İnşallah!

Çok uzun zamandır gördüğüm rüyaları hatırlamıyordum.
Dün gece uzun zaman aradan sonra egzantirik bir rüya gördüm. Hayırlara seza... Onun sersemliği içindeyim.
Bir deniz kenarında geziyorum, önce Boğaz kıyısı gibi, sonra Ada vapuru iskelesi gibi...
Üniversite yıllarından eski bir arkadaşımı uzaktan iskelede görüyorum, ama, o beni görmesin istiyorum, şimdi lafa tutar beni, eskilerden konuşur, uzatır filan...
Sonra, adada tepe aşağı yürürken görüyorum kendimi, bir eski binaya giriyorum. Ev sandığım bu yer, meğer restaurantmış ve düğün yemeği gibi bir özel yemek varmış.
Kimselere görünmeden saklanıp, arkadan çıkacağım oradan, niyeyse gizleniyorum. Az önce arkadaşımdan gizlenmiştim, o devam ediyor gibi...
Sonra, birileriyle karşılaşıyorum, bir küçük kız var. O da kayıp mı gizleniyor mu belli değil...
Ona yardım etmeye çalışıyorum, dışarı çıkması için.
Nedense bir saç yıkanması gerekiyor, kızın mı benim mi anlamıyorum.
Fakat, yıkanan saç onun ya da benim değil, bir manken kafası. Sanki eski oyuncak taş bebeklerinki gibi bir plastik-et kafa.
 Bu kafa kızıl saçlı ve yıkanınca boyası akıyor, boya da meğerse kanmış!!!
Kendi kesik kafamı mı yıkıyorum, oyuncak bebek kafası mı, kızın kafası mı kesiliyor, bilemedim.
Saat çaldı, uyandım.

Kızıl saç!
Hatta yetmeyip kanayan saç!
Üstüne de kesik baş!
Hiç böyle vahşi rüya görmemiştim. Nasıl yorumlayacağımı bilemedim.

Bu günlerde sık sık kafaca ve ruhça gerilere, eski yıllara gidiyorum. Kah eski fotoğraflara dalıyorum, kah bir kitaba... Eski arkadaş oradan galiba.
 Eskilere daldıkça, bu hayat boşa geçti gitti hissine kapılıyorum; boşa kürek çekiyorum, ne yapsam faydalı bir iş yapmış olmayacağım, bir şey beceremiyorum...
Kendimi sıkışmış hissediyorum daha çok, lüzumsuzmuşum gibi, işe yaramazmışım gibi...
Sonra kendime kızıyorum, senin bu küçük hayatının ne önemi var, ne diye kendine önem atfediyorsun...
Bir kendimi değersiz bulma, değersizleştirme hali geldi bana, ki, bu hiç ben değilim, böyle mız mız filan...

Tam böyle hissederken bu rüya iyice sarstı, savurdu.
Hayırdır inşallah!

16 yorum:

  1. amaninnn! bu yazıyı sanki ben yazmış gibiyim çavdar teyzem!

    YanıtlaSil
  2. (rüya aynı değil tabii ama benzerlerini sık sık görüyorum son zamanlarda. fakat halet-i ruhiye tıpkısının aynısı!)

    YanıtlaSil
  3. Değerli Abiciğim,

    Rüyanın uçması karşısında, sabah kardeşim, "bir yerin açıkta kalmış" yorumu yaptı! :))

    Ruh haline gelince, oldukça çok benzer ruh hali duydum, çevremden...
    Artık yıldızlardan mı, nüfus kağıdından mı, güneşteki patlamalardan mı?... Bilemiycem!

    YanıtlaSil
  4. güneşe atalım gitsin kabahati, çavdar teyzem :)

    YanıtlaSil
  5. ekmekçim görüşemiyoruz ya bir süredir doğru dürüst terapi yapamıyoruz birbirimize, ben de benzer garip/kotu/depresif bir ruh hali icindeyim :(
    seni ozledim.

    YanıtlaSil
  6. hayırlara vesile olsun ekmekçimm..
    yüreciğinizi ferah tutunuz..
    sevgilerimle...
    :)

    YanıtlaSil
  7. Bitmeyen kış depresyonu Ekmekçim, erguvanlar açınca geçer.
    Gördüğün rüya zaten bozulmuş, kan görmüşün, hiçbi nane olmaz ondan unut gitsin:))

    YanıtlaSil
  8. Şulem,
    Tamamıyla haklısın.
    Yensek artık şu terslikleri...
    :(

    YanıtlaSil
  9. Kekikciğim,
    Ben de öyle yapayım diyorum, sağol.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Leylakcığım,
    Erguvanlara daha bir ay var, sanırım.
    Fakat, yorumun için ayrıca teşekkür ederim, iyi geldi. :)

    YanıtlaSil
  11. canım ya bende böyle garip rüyalar görünce bütün gün etkisinde kalıyorum.Üstelik sabah bakıyorum her yanım kapalı ama rüya olabildiğince garip oluyor

    YanıtlaSil
  12. hayır olsun ekmekçi kız. rüyaların uzmanı elektra'yı aradı gözlerim, o ne der acaba?

    bir de geçen bir arkadaşımla konuştuk, reiki, enerji vs konularından anlayan biridir kendisi, eski fotoğraflara öyle uzun uzun ve sık sık bakmamak gerekirmiş, taşıdıkları enerji insanı yoruyor ve depresif bir ruh haline sokabiliyormuş. ben sevmem mesela eski fotoğraflarıma bakmayı, kırk yılda bir bakarım, gerçekten de insana bir ağırlık veriyor. diyeceğim odur ki, bakma eski fotoğraflara, geçmişe takılma. kızlar da demiş ya kış sonu depresyonudur diye, öyledir gerçekten. yarın öğlen fıccın'a gidelim biz senle, ya da hayvore de olur, neşelendiririm ben seni :)

    kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  13. Bilgeannesi,
    Hımm, yaygın şikayet var anlaşılan bu ara...
    Tamam, sakin olup geçmesini beklemek en iyisi. :)

    YanıtlaSil
  14. Neocan,
    Nevazili atlatmana sevindim. Geçmiş olsun :)
    Rüyauzmanıelektra'nın yorumunu ayrıca aldım. O su ve küçük kızı anne ile ilgili sıkıntı olarak yorumladı.
    Yarın öğlen olur valla, sabahtan haberleşiriz. Şimdiden neşelendim. :))

    YanıtlaSil
  15. Hayir olsun insallah ..kirmizi ve msj Iyi degildir diye Bilmiyorum.inan bazi ruyalardan fazlasiyla etkileniyor gercekten yine de fazla takmamaya calis derim....seni izliyorum artık canım :)

    YanıtlaSil
  16. Mümine,
    İlgin için teşekkür ederim.
    Rüyanın sıkıntısı geçti gitti artık. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!