Cuma, Mart 02, 2012

KÖRMEN / YABANİ PIRASA

Körmen, yabani pırasaya verilen isim. Pırasadan çok, uzun yeşil yapraklı sarmısak ya da soğan gibi duruyor.
Pınar Hanım "kavrularak yumurta kırılır, nefis olur" demişti. Haklıymış. 
Bir demet körmenin yeşil yapraklarının çoğunu pancar yapraklarını pişirirken soğan yerine kullanmıştım. (Pancarı az bulgurla pişirdim, onun fotoğrafını çekmemişim.)
 Beyazlarını ve beyaza yakın yeşillerini az sızma zeytinyağında çevirdim. 
İki yumurtayı çırpıp hafif yumuşamış körmenlerin üzerine döktüm, omlet gibi pişirdim. Yanında da yeşil salata...


4 yorum:

  1. çocukluğumda sarp kayalıklara çıkardık toplamak için:)
    yanımıza aldığımız,çökelek ve yufka ekmek eşliğinde dürüm yapar yerdik..:))
    güya dağlarda piknik yapıyoruz:)
    ne lezzetli günlerdi ama:)
    anılarımı depreştirdiniz..
    bu şekilde de yemişliğim vardır.
    nereden buldunuz ki körmeni şimdi..
    sılaya gidişte yok ufukta.
    ne yapsam kii;)
    geliyorum sizee:)
    muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  2. Tijen çok kullanır bu otu, köremen diyor ama o sanırım. Yine bir diyet zamanı Tak Sepeti Koluna'yı yutkuna yutkuna okumuştum:) Pazara bir bakayım belki bulurum, Mehtapın yeni programına başlamışken iyi bir alternatif olur.
    Haftasonun güzel olsun Ekmekçim:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Kekik,
    Körmen tee Nazilli'den İpek Hanım'ın Çiftliğinden geldi. Çocukluğunuza yolculuk etmekte haklısınız, çok lezzetliydi. Bize buyrun, başımla beraber tabii ki, ama körmen bitti. :(
    Dilerim tez zamanda yeniden yersiniz.

    YanıtlaSil
  4. Leylakcığım,
    Sizin orada olmak vardı, tam da bahar gelmişken...
    Buldun inşallah pazarda?...
    Sana da iyi hafta sonu dilerim.
    :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!