Salı, Mayıs 29, 2012

SENİ ARIYORUM

Geçen hafta Hans was Heiri'yi izlerken, kulağıma tanıdık bir melodi geldi. Oyundan sonra aradım ve bulduğumda yanılmadığımı görüp sevindim.

Şarkıyı, yıllar yıllar önce -muhtemelen ilk kez İstanbul Film Festivali'nde- izlemiş olduğum bir filmde duymuştum, çok sevmiştim.
Film gibi şarkı da o yıllarda kült haline gelmişti.
Yönetmen Percy Adlon’ın  filmiydi Bağdat Kafe / Bagdad Cafe .
Şarkı ise filmde Jevetta Steele'nin söylediği Calling You. 

Aslında filmi hemen hatırlayamadım, sonra filmden parçaları tekrar izleyince, yüzüme bir gülümseme yayıldı sanırım. Çok tatlı bir filmdi.

Film hakkında yazan bir kritik şöyle demiş:
"Yönetmeni erkek olmasına rağmen adını feminist film literatürüne yazdıran bu zeki ve uçarı yapım, klasik görsel ve anlatısal yapıyla birlikte, erkek bakışı ve seyirlik bir malzeme olan kadın klişelerini yıkmasıyla 80’ler sinemasında ayrı bir yerde duruyor. Güçlü kadın karakterleri ve beden politikalarını sorgulayan üslubuyla ‘Bağdat Kafe’, mutlaka görülmesi gereken filmlerden biri."


 

Yukarıda hem şarkı var, hem filmden sahneler...
Bulup bir yerlerden yeniden izlemeli.

11 yorum:

  1. Film konusunda ne kadar bilgisizim. Müzik çok güzel kocaya demeli buldurmalı filmi oğlum okul kapanınca babaanneye gidecek bu yaz film izlemeli. Aldım hemen listeye.

    YanıtlaSil
  2. Müzik çok etkileyici, filmi listeme ekledim, umarım bulurum, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ebrucuğum,
    Yok yahu, ne bilgisizliği...
    Tevellüt tarihiyle ilgisi var bunun. Bak ne diyorum?
    1987!
    Sen o tarihte neredeydin kimbilir?
    :))

    YanıtlaSil
  4. Annecik,
    Diğer müzikleri de güzeldi.
    Bulursun umarım, keyifli seyirler olsun.
    :)

    YanıtlaSil
  5. Barış Başak'a sormak lazım, o film sondajı konusunda muhteşemdir. Fragman çok etkileyici, müzik nefis, listeye yazıldı bile!

    YanıtlaSil
  6. Sor bakalım. :))
    Bulunur sanıyorum, "kült" filmdi bir dönem.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Netflix'de seyrettim hemde! Acaip guzel bir filim! Hersey bir yana 'hatunun' amerikalilara duzgun kahveyi sevdirmesine sapka cikardim ben :-)))

    YanıtlaSil
  8. ben demiştim, Başak bilir =)

    YanıtlaSil
  9. Başak hoşgeldiniz! :)
    Sizi Özlem'in köşkünde görmüştüm, hatırladım; merhaba. :))

    Ayrıca filmi beğenmenize de memnun oldum. O vakitler bizim için ters köşe bir filmdi, bayılmıştık. Şimdi yine beğenilmesi güzel.

    YanıtlaSil
  10. Başak şimdi saat farkı dolayısıyla uyumakta, bize göre öğleden sonra gelir kuzum.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!