Pazartesi, Ağustos 27, 2012

HALLEDERİZ!

Yıllar önce TRT 3'de Atilla Dorsay'ın hazırlayıp sunduğu bir müzik programı vardı. Travelling Wilburys'i ilk orada dinlemiştim, yanlış hatırlamıyorsam.
Bob Dylan, Roy Orbison, George Harrison gibi herbiri ayrı efsane olan müzisyenler, -benim şahsen bilmediğim, ama yine iyi müzisyenler olan- Jeff Lynne ve Tom Petty ile bir grup kurmuşlar ve 1988 ve 1990 yıllarında iki albüm yapmışlar.
Grubun adının, yaptıkları şarkıların hikayeleri matrak; belli ki, birarada müzik yapmaktan zevk alıyorlar ve sonuçta güzel müzik çıkıyor ortaya.
Mesela grubun adındaki "wilburys"in şarkıları kaydederken yapılan hatalar için George Harrison'ıun sürekli  "hallederiz" anlamında "we will bury them" dediği ve sonra bunu isim yaptıkları anlatılıyor.



 "Handle With Care" grubun sevdiğim şarkılarından biri. Şarkının sözlerini ararken bir blogda -adı "Foto Bulanık"- grubu ve şarkıyı anlatan uzun bir yazı buldum.
Okumanızı öneririm, çok hoş. Tık! 

4 yorum:

  1. heeey evet çok tatlı grup ve müzik.
    end of the line da handle with care kadar iyi. babalar eğleniyor işte.
    :)
    bak bi grup daha var böyle.
    amerikan country efsaneleri.
    willie nelson
    waylon jennings
    kris kristofferson
    johhn cash.

    grubun adı the highwaymen.
    yani bunlar gerçek efsaneler.
    grubun adını taşıyan şarkıları ile başlayabilirsin. hepsi güzel şarkıların.

    bir diğer benzer grup da the notting hillbillies. mark knopfler.
    o da öyle.

    bir de amerika dışında tanınmayan, benzer müzik yapan timbuk 3 var.

    hiçbirini kaçırmaaaaa.
    :)


    YanıtlaSil
  2. teşekkürler ve selâmlar. fotobulanık.com

    YanıtlaSil
  3. Deeptone,
    End of Line'ı da severim, hatta bu mu o mu, tereddüt ettim birazcık. :)
    Country music meraklısı değilim ama, aradım, dinledim, Highwaymen iyimiş. Notting Hillbillies'i duymuştum, onu da biraz dinledim şimdi.
    Sayende sabah sabah kulağım şenlendi, sağol. :)

    YanıtlaSil
  4. Tolga,
    İz sürdünüz demek? :))
    Hoşgeldiniz! :)
    Ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!