Çarşamba, Ocak 02, 2013

ÇINARIN KALBİ

Bu bir ağacın kalbi.
O sadece bir ağaç budağı diyeniniz itiraz edeniniz varsa, haklı.
Biliyorum, oradan  bir dal çıkmış sonra o dal ya kırılmış veya kesilmiş, belki de yanmış.
Her ne ise...  Ben onu çınar ağacının kalbi gibi görmeyi istedim.
Anlatacağız, hak vereceksiniz.

Yılın son haftası bir yandan iş diğer yandan sosyal hareketlilikle geçti; ofiste geleneksel sıcak şarap partisi, arkadaşlar arası yeni yıl kutlaması, ailedeki doğum günleri, derken bir de baktım yıl bitmiş!

Bütün bu hareketlilik arasındaki dileğim yılbaşı gecesini sakin ve şehrin kalabalığından patırtısından uzak geçirmekti. Meğer benim gibi dileyen başkaları da varmış ve işin güzel tarafı onlar benim sevgili arkadaşlarımdanmış.
Üç arkadaşım ve birisinin henüz annesiyle seyahatten zevk alan, minik kızıyla  birlikte pazar günü Kartepe'ye doğru yola çıktık. Kartopu oynarız, kızak kayarız belki diyorduk. Sis vardı zirveye kadar çıkamadık, on km kala bir salep içip geri döndük.

Dağa çıkamazsak göl kenarı ne güne duruyor?
Sapanca gölü kenarında yürüyüş yaptık, son zamanların ünlü SPA otellerini denetledik bir güzel. Ufak tefek süs eşyası, hediyelik eşya aldık.

Gece arkadaşımızın evinde şömine ateşine karşı oturup, sucuk ekmek yedik, şarap içtik, sohbet ettik, dans figürleri öğrendik.

Yıbaşı gecesi Taraklı'da Hanımeli Konağı'nda kaldık. Akşam yemeğini orada yedik, yerel müzisyenler klarnet, cümbüş, darbuka çaldı, şarkılar söyledi. Biz onlara kâh söyleyerek kâh oynayarak eşlik ettik. Gece onikiyi geçerken oradaki herkes birbirimize iyi dileklerle  neş'e içinde sarıldık.
Böylece, yılbaşı akşamı için dilediğim sukunet ve neş'eyi birarada yaşadım, ne mutlu!

Gelelim başlıktaki kalbi budak olmuş çınar ağacına...
O ağaç Adapazarı'nın Taraklı ilçesinde ve 720 yaşında!
Baharda günübirlik de olsa ziyaretine gitmek, gezmek, belki bir gece daha kalmak için bizi ve  sizi bekliyor.

Hanımeli Konağı ve Taraklı hakkında bilgi için, lütfen tık!