Salı, Nisan 09, 2013

ciik, cik cik!




çayın yanına iki bisküvi aldım. birisini yerken, balkonda bir serçe gördüm, tabaktaki diğer bisküviyi ona ikram etmek istedim.
balkon kapısını açar açmaz, pırrr! uçtu gitti.
balkonun ucuna doğru ufaladım elimdekini, belki gelir tekrar.
ben çayımı bitirirken geldi. önce hemen ucuna kondu balkonun; ne olur ne olmaz yine ortaya çıkar belki o insan!
yavaş yavaş, gezine gezine kırıntıları gagalamaya başladı. uçtu, kondu, gitti, geldi.
az sonra bir güvercin geldi. önce o da güvensizdi, bakındı, kalktı, tekrar kondu. sonra o da gagalamaya başladı kırıntıları.
kuşların kırıntı gagalamasını seyrettim bir süre. onları ürkütmeden fotoğraf çekmek için  şekilden şekile girdim.
serçeler güvercinin yanına geldi, birlikte kırıntı topladılar, balkon cıvıltıyla doldu.
mekanımızın ağabeyleri martılardan bir tanesi durumu kolaçan etmeye geldi. baktı ki, yerdeki kırıntılar onun gırtlağına dokunmaz bile... 
minik serçe masanın altında "son bir tane kalmış olabilir mi"ye bakıyorken martı abi çırptı kanatlarını, uçtu gitti!
kargalara gelince, onlar bu kırıntı toplama faaliyetine uzaktan bile bakmadılar. 
neye bakacaklar? ceviz olsa, neyse!


6 yorum:

  1. Kuşları çok seviyorum.Benim muhabbetim var sabahları benim şekersiz çayımdan içer,bazen ağzını yakar,bazen bir bardakta ona koyar ayrıca sunarım...Güzel ve sevimliler..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Esmacığım,
    Çay içen muhabbet kuşu mu?!
    Harika bir arkadaş olmalı. :)

    YanıtlaSil
  3. Evet ekmekçim

    Çocuklar aldırıyorlar sonra bana arkadaş oluyor,benimle zaman geçirdiği için bana düşkün elimde olandan içiyor çokta kelime biliyor,benim ona seslendiğim gibi o da bana sesleniyor,boncuk,canım benim ,fıstığım benim ,ben seni yerim hişşt hişştt boncuuuk gibi arkadaş evet kimse yokken,omzumda gezeriz odaları dışarı çıkardığımda....

    Sevgiyle dolu günler..

    YanıtlaSil
  4. Günaydın, alıştırmayalım kuşları balkonumuza. Sonra bir gün bir arkadaşınız gelir, kuştan korkuyordur falan, balkona çıkamaz sonra. cık cık cık. alıştırmayalım. üst balkona atıverin bisküvileri :)

    YanıtlaSil
  5. Esmacığım,
    Öyle tatlı anlatmışsın ki, bir muhabbet kuşuyla arkadaşlık edesim geldi. ;)
    Ne güzel :)

    YanıtlaSil
  6. Elektram,
    Şöyle oldu:
    Sen geleceksin diye yolunu gözlüyordum, sen geç kalınca kuşları gözlemeye başladım, sonra da arkadaşlık etmeye...
    Bilemeycem artık! ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!