Perşembe, Mayıs 29, 2014

SEYYAH OLDUM ŞU ALEMİ GEZERİM


Koreograf Beyhan Murphy 2001 yılında Evliya Çelebi'nin Seyahatname'sinden ve Elif Şafak'ın metinlerinden esinlenerek SEYAHATNAME isimli bir modern dans eseri yapmış.
Bu eser o sene kamuoyunda büyük yankı uyandırmış, dünyanın çeşitli yerlerinde büyük övgüler alarak defalarca sergilenmiş.
Devlet Opera ve Balesi'ndeki bir grup genç insan, 2012 yılında,  2Modern Dans Topluluğu İstanbul kısa adıyla MDTist'i kurmuş.
İşte bu grup on sene öncesinin beğenilen eserini SEYAHATNAME 2 adıyla yeniden sergilenmeye başlamış.
Ve acı itiraf,  bütün bu -mişli geçmiş zamandan  benim haberim olmamış!

İyi ki, canım arkadaşlarım var. İyi ki, onlar çeşitli sanat etkinliklerine bilet alırken beni de düşünüyorlar.
Aksi halde, bunca sene bu çok başarılı ve göz alıcı eseri duymamış olmanın utancı yanısıra, izleyememiş olmanın üzüntüsünü de tadacaktım.

Dün akşam,  gösteriyi izlerken ve sonrasında alkışlarken içimdeki en yoğun duygu, hayranlıktı.
Onların yuvası olan kocaman, capcanlı ve İstanbul'un en merkezi konumlu sanat binası olan AKM'nin yok edilmesine ve çalışmaları için  çok zor şartlar kalmasına rağmen varlığını sürdüren baleye, modern dansa ve on yaşatan sanatçılarımıza içten ve candan bir selam gönderiyorum.





Hiç değilse gelecek sezona ya da bir yerlerde yakalayana dek, buradan size Seyahatname 2'nin bazı bölümlerini göstereyim istedim.
 İzleyiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz!