Çarşamba, Ocak 21, 2015

JAPONYA'DAN BİR YENİ YIL KUTLAMASI, YEDİ ŞANSLI TANRI


Neler yazacaktım neler...
Sonra birden hayat yine hükmünü sürdü, "sen azıcık kenara dur, bak neyin sırası gör şimdi" dedi.
Bir hafta içinde kuzenim ameliyat oldu, arkadaşımın eşi beyin kanaması geçirdi, önem sıralaması değişiverdi.
Çok şükür, şimdi ikisi de iyileşme yolundalar ve sevdikleri rahat nefes alıyor artık.

Bunlar olmadan önce, gündelik hayatın eğlenceleri şöyleydi:
Kadıköy meydanının ortasına kondurulmuş, camdan yapılma ve sürme  kapılı, şık mı şık  Büyükşehir danışma yapısındaki prezantabl genç hanıma bir dolmuş durağının yeri sormuş ve "yetkili"nin soruma verdiği tepki kendimi  bir Cem Yılmaz parodisinde hissetmeme neden olmuştu.
Hani Cem Yılmaz anlatır ya, "bizim millete adres sorulduğunda bilmiyorum demez, sorulan yeri uzun uzun hecelerle tekrarlayarak gökten zembille inecek biri adresi verecekmiş gibi davranır"...
Hah işte, benim "yetkili" de öyle yaptı. Hatta bir adım daha attı ve "bu yer .... yakınında mıydı" sorusunu sorunca, teşekkür ederek kendimi dışarı attım.
Sonra, en başta yapmam gerekeni yapıp oradaki bir büfeye aradığımı sorunca doğru cevabı aldım, nihayet!

Dün, gecikmiş bir yılbaşı tebriki geldi yurt dışından.
Kartı gönderen kişi, aslında bir aile işletmesinin temsilcisi.
Her sene yeni yıl tebriki olarak, geçmiş sene içinde yaşananların kısa bir özetini verip yeni sene için iyi dileklerde bulunurlar.
Bu sene iyi dileklerini Japonların Yedi Şanslı Tanrısı aracılığıyla göndermişler. Çok hoş ve zarif bence.
Diyorlar ki, tanrıların yeni yılda size ve ailenize muhteşem hediyeler getirmelerini diliyoruz.
Ben de bu dileğe gönülden katılıyorum.





 Tanrılar ve temsil ettikleri konular şöyleymiş: 
 Ebisu, balıkçıların ya da tüccarların tanrısı. 
 Daikokuten, servet ve ticaret tanrısı. 
 Bishamonten, savaşçıların tanrısı. 
 Benzaiten, bilginlik, sanat ve güzelliğin tanrıçası. 
 Fukurokuju, mutluluk, sağlık ve uzun ömür tanrısı. 
 Hotei, bereket ve iyi sağlığın şişman tanrısı. 
 Juroujin, uzun ömür tanrısı.


2 yorum:

  1. Hastalarınıza çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum ve yeni yıl dileklerine de katılıyorum. Galiba en çok Hotei bana göre :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ebru,
    Teşekkürler. :)
    Şans tanrıları bizim için, istediğinizi seçiniz. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!