Pazartesi, Nisan 06, 2015

ALYSSUM MONTANUM

Her ülkenin kokusu ve rengi var.
Yaptığım yolculuklarda beni etkileyen ayrıntılardan biri oraya ait böylesi algılarımdır.
Bazen, gördüğüm filmlerden okuduğum kitaplardan bir ön algı yaratmış olurum. Sonra bu hayal bazen gerçek olur, bazen tamamen zıt bir görüntüyle yer değişir.

Zihnimde hep sıcak ve bol güneşli canlanan Endülüs'ün, oraya yaptığım gezi sonrasında bol yağmur ve soğukla özdeşleşmesi, bu algı sapması nedeniyle ayrıca unutulmaz oldu.

Oraya ait bir başka ayrıntı daha...
Şehirlerarası yollarda bol bol zeytin ağacı manzarası gördüğümüzü anlatmıştım. Dağlık ve kırlık bölgelerde de bol bol sarı çiçekler gördük. 
Önce sarı papatya olduklarını sandım. Sonra, başka bir bitki olabileceğini anladım. Dönüşte yaptığım  kitap internet araştıması sonucu, sarı çiçeklerin bizde Antalya Mersin arasında yetiştiğini anladığım ve kuduz otu denen bitki olduğuna kanaat getirdim.
Burada, alyssum montanum hakkında bilgi var. 



Fotoğrafı Endülüs bölgesi bitkilerinin fotoğraflarını gösteren bir siteden almıştım, sonra linkini bulamadım maalesef.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz!