Perşembe, Nisan 09, 2015

MISIR UNLU BAHARATLI KEK / EKMEK

Dün akşam, bugün için hiç değilse parçalı bulutlu bir hava umut ediyordum.
Sabah  yine soğuk ve kapalı bir havayla güne başlayınca, yine moralim bozulayazdı.
Bu moralsizliğe set çeksin  ve hem evin içine hem ruhuma biraz enerji versin diye mutfağa seyirttim ve mısır unu kavanozunu elime aldım.
Sonra gidip tarif defterimi karıştırdım ve aradığımı buldum.

İşte sonuç:


Tarif isteyen olabilir, belki.

Önce malzemeler:
1 su bardağı mısır unu
2 su bardağı beyaz un
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı süt
50 gr. tereyağı (küçük kesilmiş ya da rendelenmiş)
1 su bardağı sert tuzlu peynir (rendelenmiş)
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı toz kırmızı biber
1 çay kaşığı zerdeçal
1 yemek kaşığı toz şeker

Şöyle yaptım:
Bir kapta süt, yoğurt, yumurtayı çırptım.
Bir başka kapta unları, baharatları, karbonatı, peyniri ve tereyağını karıştırdım.
Bu karışım, irice taneli galeta tozu benzeri bir hal alınca sıvıların karışımını ekleyip birbirleri içinde hallettim.
Kek hamurundan daha koyu kıvamlı bir hamur oldu.
Yağlı kağıt serdiğim kek kalıbına hamuru döktüm.
180 derecede turbo ayarlı fırında yarım saat pişirdim. (Her fırının ayarı denk olmuyor, pişme süresi 40 dakikaya çıkabilir, dikkat ediniz.)
Telin üstüne çıkardım, soğudu, dilimledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz!