Pazar, Eylül 16, 2018

Nasıl da geçti bütün bir yaz ?!

Şairler en çok güz için şiir yazmış olabilir mi?
Belki bahar için yazmışlardır, sayan olmuş mudur?
Düşünüyorum da, kış için şiir yazılmamıştır herhalde.
Kar için yazılır, yağmur için yazılır, rüzgâr için yazılır...
Mutlaka, sadece kış üzerine şiir yazmış şair vardır, olmaz mı?
Yaz için şiir yazılmış, hem de bir kaç tanesi çok güzel şiirler...

Ahmet Hamdi Tanpınar, "Bütün Yaz"da sanki romantik bir gençlik aşkını seslendirmiş.


"Ne güzel geçti bütün yaz,

Geceler küçük bahçede…
Sen zambaklar kadar beyaz
Ve ürkek bir düşüncede,
...." 

Cemal Süreya'nın  "Dört Mevsim"de anlattığı daha tutkulu bir aşk olmalı.


"Yaz mezarına gömsünler sizi

İlk kezmiş gibi buluştunuzdu
Son kezmiş gibi seviştinizdi
Yaz mezarına gömsünler sizi
..."

Yahya Kemal Beyatlı'nın anlattığı rüya gibi "Geçmiş Yaz"ın ikinci dörtlüğü hepimizin bildiği, içli içli eşlik ettiğimiz sanat musikisi şarkısının sözleri...


"Rü’yâ gibi bir yazdı. Yarattın hevesinle,

Her ânını, her rengini, her şi’rini hazdan.
Hâlâ doludur bahçeler en tatlı sesinle!
Bir gün, bir uzak hatıra özlersen o yazdan

Körfezdeki dalgın suya bir bak, göreceksin:

Geçmiş gecelerden biri durmakta derinde;
Mehtâb… iri güller… ve senin en güzel aksin…
Velhasıl o rü’yâ duruyor yerli yerinde!
..."

Oktay Rifat, öyle bir  "Koca Bir Yaz" anlatmış ki, ruh hali olarak bana en yakın olanı diyesim geldi.


"Koca bir yazı çekirdek içleyerek 

sinamalarda geçirdim. 
taban teptim sokaklarda 
tırnak yedim uyudum, 
denize baktım usanmadan 
ölüme inandım, 
güzel çok güzel olduğunu düşünerek, 
Güzelim, düşünerek, 
çekirdek içleyerek, 
Güzelim, çekirdek içleyerek 
koca bir yaz geçirdim, 
şimdi yorgunum biraz.
..."


Koca bir yaz geçti ya da koca bir yazı geçirdim.

Biri başında biri ortasında iki deniz tatili yazdan kalan keyif anıları, 
Diğer zamanlar sıcak, rutubet, bunalmak, 
çekirdek değil de mahjong çitlemek - öyle evet!- 
sabah erken sokak tepmek -aman sıcak bastırmadan!-
bir kaç güzel kitap okumak, bir kaç film seyretmek, -neyse ki!-

Şimdi yorgunum biraz.




Çam ağacı,
Tepesinden bakışla,
Mevsimsiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hoşgeldiniz!