Salı, Eylül 25, 2018

PALAMUT MEVSİMİ BAŞLADI

Palamut, bu seneki balık mevsimine hızlı bir giriş yaptı, bol bol çıkıyor, seveninin yüzü gülüyor.
Buyrun size anaakımhabermedyasıtarzı bir yazı girişi!
Olmadı ama, daha uygunu için kafam çalışmadı.
Rica edeyim, aşağıdaki palamut tabağına bakarak idare ediniz şimdilik.



Geçen hafta salı günü ani gelişen bir teklif ve olaya balıklama atlama sonucu, mevsimin ilk serin ve rüzgârlı gününü Burgaz adada geçirdim.
Küçük bir arkadaş grubu ile işe gitmek zorunda olduğumuz günler imrenerek düşündüğümüz şeyler yaptık; uzun kahvaltı, çay sohbeti, keyfe göre yürüyüş, saati geçmiş telaşsız zamanlarda yemek yemek...



Perşembe günü, "benim karşıya geçmem ve kızımın gözlük camını ısmarlamam lazım" bahanesiyle öğlen vakti yola çıktım.
Önce, asıl amacı yerine getirdim, optisyene reçeteyi verdim. Sonra, SALT Beyoğlu ve İstanbul Modern'deki sergileri gezdim. 
E kırk yılın başında geçiyorum karşıya, değerlendirmek gerek.
Daha iki sene öncesine kadar haftanın beş günü nasıl gider gelirmişim o yaka senin bu yaka benim?
Yine hayretler içinde kaldım.



Sen iki üç hafta Kadıköy'den dışarı çıkma sonra aynı hafta içinde üç kez karşı kıyı talimi yap! 
Olacak iş mi? Oldu evet, çünkü geçerli sebebim vardı!
Cumartesi günü 13. Contemporary İstanbul sergisi için biletimiz vardı. Sabahtan yola çıkıp, kuyruklara girip dört saat kadar  galerileri gezdik, yerli yabancı sanatçıların son eserlerini izledik, çağdaş sanatta neler oluyormuş anlamaya çalıştık.

Yukarıdaki resim Kore'li bir sanatçının, o kadar az çizgi ile bu kadar içten duygu dışavurumunu izlemek hoşuma gitti.

Aşağıdaki heykel bir İtalyan sanatçının (dı, sanırım). Onun da insana hayal kurduran sevimli cazibesine kapıldım. 



Pazar günü apartmanımızın yıllık toplantısı vardı; hani herkeslerin üzerine iş kalır aman ha duygusuyla kaçmaya çalıştığı, ama yine de birileri şu şu işleri şöyle şöyle yapsın diye talimatlar verdiği ve katılan bir kaç kişinin söylene soflana işleri yapmaya çalıştığı toplantılardan...
Bizimki bu sene dört saat sürdü, seneye "artık herkes sırayla yapsın" kararı uygulanacak mı, bakalım?!



Aynı gün, gecenin geç vakti yoldan beklediklerim, oğlumla kızım yorgun ama keyifleri yerinde olarak geldiler.
Kumkuat likörü ve uzo onların gezi armağanı.
Güzellikler olsun.

2 yorum:

  1. Dolu dolu, güzel zamanlar geçirmişsiniz. Koreli sanatçının eserini ben de beğendim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Fadiş,
    Hiç ummadığınız bir eser bir anda size yakın gelebiliyor. Sanatın evrensel oluşunun en güzel sonucu bu. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!