Pazartesi, Ocak 20, 2020

"...her şey olur her şey geçer, hepsi biter hayat kalır..."

...bir kez daha yazmışım bu sözleri, bir yazıya başlık olarak.
sözler, bir şarkıda geçiyor. şarkının adı, yağmur. 
ilk söylenişinde değil, daha sonraki zamanlarda çok dinlediğim bir şarkı bu, bir Bülent Ortaçgil bestesi.
"Bülent Ortaçgil İçin Söylenmiş Bülent Ortaçgil Şarkıları" isimli albümde bu şarkıyı Teoman söyler, burada dinleyiniz, tık! 
albüm yapılacağı zaman Teoman kendisi Bülent Ortaçgil'i aramış ve albümde "yağmur"u söylemek için onay/izin istemiş.
iki cd'lik albümdeki nerdeyse tüm şarkıları ezberlercesine dinlemiştim. 
bugün elime sürdüğüm kremin kokusu beni aldı bir yerlere götürüverdi. derken, bu sözler düştü aklıma, sözlerin yer aldığı albümü hatırladım, şimdi yazarken dinliyorum, yeniden.

son iki haftadır, hayat alıştığımdan farklı bir tempoda aktı, gitti. bronşit yordu beni, evden çıkamadım; bale, sinema, doğum günü kutlamaları birer birer ben onlara uzaktan bakarken öylece geçti, gitti.
sonunda öksürük arası mesafeler uzadı, hareket edince daha az yorulmaya başladım. bugün soğuğa karşı sarınıp bürünüp biraz yürüdüm. bir dolu farklılık var çevrede, sokaklar mı değişmiş, ben mi alışamadım?

dün sabah çocuklarla kahvaltı yaptık, yarıyıl tatili başladı ya, ankara'lı geldi. sonra onlar bir yerlere dağıldı, programları var, haliyle. 
birlikte geçirdiğimiz bir önceki akşamüstünde, "The Irishman"i izledik.
uzun bir filmdi, daha kısa anlatılsa olur muydu? belki!  madem yönetmen bunu tercih etmiş, varsın uzun olsun dedim, sonunda. 
benim için unutulmaz olan Martin Scorsese filmleri arasına alamadım "İrlandalı"yı. diğer taraftan düşündüm de, oyuncuların ve yönetmenin bir çeşit veda filmi gibi düşünülürse, ayrı bir yerde durabilir. 

sonra dün eski bir blog arkadaşımla instagramda yazıştık. uzaklarda şimdi o, sert bir rüzgar esti, aldı götürdü onu. başka bir hayata uyum sağlamaya çalışıyor. uzun zamandır yazmamıştık birbirimize, blog zamanlarını özlemle andık.

yazıyı bitirecek uygun cümle bulamadım, yazdım yazdım, sildim.
görüşürüz...



az önce geçip gitmiş kocaman bir tankerin denizde bıraktığı izi görebildiniz mi?

2 yorum:

  1. Öncelikle geçmişler olsun.. 2020 herkese hastalıkla geldi sanki.. Meret çok da süründürüyor :/

    İrishman izleyeceğim inşallah... Sabırlı bir ruh halimi bekliyorum...

    Görüşürüz :)

    YanıtlaSil
  2. Şebnemciğim,
    Teşekkür ederim, evet, bu sene hastalıklar salgın halinde sıra sıra geliyorlar maalesef.
    İrlandalı, uzun olmakla birlikte, izlemesi zor bir film değil, belirteyim. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!