Pazartesi, Mart 23, 2020

ZAMAN ZAMAN İÇİNDE

Madem dışarı çıkıp, parklarda gezemiyorum, ben de fotoğraflarda gezmeye çıkarım.
Henüz erguvanların açmasının tam zamanı değil, bazı genç ağaçlar yavaştan tomurcuklanıyor. Asıl şenliğe biraz daha var. Belli ki, bu sene erguvanlar biz onları pek seyredemezken açacaklar. 
Doğa durmuyor haliyle, insanoğlu onun düzenine çomak sokmak için elinden gelini ardına bırakmasa da, doğa kendi bildiğini işliyor. İyi ki!

Fenerbahçe Parkı'nda pek çok güzel erguvan ağacı var. 
İçlerinden biri var ki, onun açmasını her sene ayrı bir keyifle izlerim. 
Zaman içinde bir yolculuk yapalım şimdi...



Bu fotoğrafın tarihine bilgisayardaki albümde 2010 diyor.
Doğru olmalı, zira, sevgili ağacımla tanıştığım ve onun en görkemli olduğu yıllar o zamanlardı.
O zaman ağacın arkasında bir erguvan daha vardı, ikisi bir arada tek ağaç gibi, kocaman ışıltılı haliyle havai fişek açılmış sanki...



Geldik 2014 yılına...
Arkadaki ikinci ağaç, zorlu bir kış mevsiminden  sonra ya da belki hastalık nedeniyle kesilmiş.
Ön taraftaki çalı formlu bitkiler henüz yerlerinde, bir süre sonra onlar da görünmez olacak, muhtemelen başka yere taşınacaklar. 




Bu fotoğrafı 2017'de çekmişim, bilgisayar albümündeki sıraya bakarsak. 
Ağacımın son görkemli hali bu, galiba. Sonraki yıl karşılaştığımızda sol taraftaki ana dalın gitmiş olduğunu görüp çok üzülmüştüm. Bir sonraki yıl yine biraz daha küçüldü.
Şimdi, ana gövdesi büyük, üst dalları güdük, etrafında ana gövdenin köklerinden sürmüş bir çok genç fidanla küçük ölçekli koru formunda yaşıyor.




Bu ise zamansız bir fotoğraf.
Bir erguvan ağacının altında durup, başınızı gökyüzüne kaldırdığınızda gördüğünüz dünya bu.


6 yorum:

  1. nefiiiissss ! ve coook coook tesekkur ederim!
    insanin boyle dostlari olmali degil mi ama?
    cok sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. bir de copy-paste yaptim, hirhizlik yaptim yani :)))

    YanıtlaSil
  3. Sümüklüböcekciğim,
    Senin yorumundan sonra aklıma gelmişti bu post. Önce bu bağlantıdan bahsetmeyi düşündüm, sonra nasılsa sen anlarsın diye, yazmadan geçtim. Doğru tahin etmişim. :)
    Hırhızlık ettiğin erguvan fotoğrafları olsun! Daha ne isterim, erguvan sevgisi yayılırken? Umarım, sokağa çıkabildiğimizde erguvanları birazcık da olsa seyredebilirim.
    Sevgiler istanbul'dan...

    YanıtlaSil
  4. Bizden de kocamaaan sevgiler!!!

    YanıtlaSil
  5. erguvan demek ekmekçikız demektir. Her zaman! canım :)

    YanıtlaSil
  6. Şulem,
    Hiç unutmadığım hareketlerden biridir, bir kaç sene önceydi, Fenerbahçe Parkı'na gidip, ağacımın fotosunu çekip bana göndermiştin. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!