Pazartesi, Temmuz 27, 2020

içimden çığlık atmak geliyor...

,,,biraz önce sevgili arkadaşım Ö. ile konuştum, baş sağlığı dilemek için.
şimdi gözümde yaşlarla içimi dökmeye buraya geldim. çok üzgünüm.

biz Ö. ile avukatlık stajına başlamak için evrak peşinde koştuğumuz 9 eylül günü tanıştık. meğer 5 sene arayla aynı gün doğmamış mıyız? kanımız kaynayıverdi birbirimize.
stajımızı birlikte tamamladık ve aynı gün avukatlık ruhsatımızı alıp mesleğe başladık.
yıllar çabuk geçti ve geçen sene meslekte 35. yılımızı birlikte kutladık.

yılların çabuk geçmesi sözün gelişi, onlar geçerken neler neler oldu.
Ö. ve H. henüz fakültede okurken evlenmişler, fakülte sırasında kızları P. dünyaya gelmiş, H. stajını bizden önce tamamlamış ve bürosunu açmıştı.
arkadaşımla staj yaptığımız dönemde eşi H.'nin adliyenin yakınındaki küçük avukatlık bürosunda az vakit geçirmemiştim. o sırada ilkokula yeni başlayan kara gözlü küçük kız P. okul çıkışı babasının bürosuna gelir, tatlı tatlı bir şeyler anlatırdı.

sonra aradan bir zaman daha geçti, küçük P. cıvıl cıvıl, akıllı bir genç kız oldu, hukuk okudu ve bizim büromuzda staj yapmaya başladı.
derken üniversitede asistanlık sınavını kazanıp gitti ve bir kaç sene sonra anlı şanlı bir hukuk doktoru oldu.
bundan sonraki yıllarda P. ile doğrudan bağlantım olmadı. hiç olmazsa senede bir karşılıklı doğum günlerimizi kutlarken  Ö. ile konuşuyor ve ondan son haberleri alıyordum. 
P. evlendi, bir kaç sene sonra bir kızı oldu, sonra öğretim üyeliğini ve istanbul'u bırakıp izmir yakınına taşındı, daha sonra iki sene arayla iki çocuğu daha oldu, bu sefer çocuklar erkekti.
eşi de mesleğini bırakmış ve karı koca birlikte sadeaile adında bir doğal ürünler dükkanı işletmeye başlamışlardı.
bir taraftan P. blogunda, facebookta, instagramda çok tatlı yazılar yazıyor, doğal yaşamla ilgili harika bilgiler veriyor, açıklamalar yapıyordu.

geçen sene ekim ayından beri sesi soluğu çıkmaz olunca içime bir kurt düştü, yine de çocuklar küçük ancak yetişiyordur diye düşünüp üzerinde fazlaca durmadım.
dün gece instagramda eşinin P.'yi kaybettik notunu görünce  anlayamadım, anladım inanamadım, öylece kalakaldım. bu sabah o haberin gerçek olduğunu idrak ettim sonunda. canım Fü. hanım aradı, sevgili kızı  B.'nin can arkadaşının vefat haberini almış. karşılıklı ağladık, birbirimizi teselli ettik.
günü kafam karışık, ruhum isyanda geçirdikten sonra, ancak cesaret bulup  az önce arkadaşım Ö. ile konuşabildim.
P. 'yi zincirlikuyu'dan bademler köyüne doğru yolcu etmişler, onlar da arkasından yoldalarmış, canım P. yarın toprağa verilecekmiş.

adaletin bu mu dünya?
o pırıl pırıl genç kadın gitti, 3 küçük çocuğu annesiz kaldı, anne baba tek çocuklarına veda ediyor, karısını çok seven bir erkek eşini kaybetti.
ne söylesem boş!
huzurla uyu P.ciğim!


*****

aşağıda, P.'ciğimin geçen sene muhtemelen hastalığını öğrendiğinde yazdığı bir not var.
son kez yazdığı...

"Burada paylaşılan fotoğraflara ya da benim gibilerin sık sık bol kepçeden attığı kahkahalara bakıp da kimseyi dertten tasadan ari, cennet bahçesinde yaşıyor zannetmeyin. 
En nihayetinde: Mutluluk bir seçimdir. Bazen o seçimi yapmak zor oluyor, hatta imkansız gibi görünüyor ama sonuç olarak kuşlar da mutluluktan uçmuyorlar ki zaten.. 
Yaşıyorsak şükrediyoruz bir noktada, bazen bir es verip nefeslenip yolumuza devam ediyoruz.

"Mutluluğu aradığın sürece, 
Mutlu olacak kadar olgun değilsindir, 
Ve ulaşacak kadar her istediğine. 
Kayıplara yakındığın sürece 
Ve hedeflerin varsa durmadan yöneldiğin, 
Bilemezsin huzur nedir diye. 
Vazgeçersen şayet her arzudan, 
Ne hedef, ne de istek tanıyıp 
Mutluluğu artık adıyla anmıyorsan, 
O zaman olup bitenlerin akışına 
Dayanamaz yüreğin ve ruhun erişir huzura." 

#hermanhesse #şiirheryerde #2019cb

18 yorum:

  1. Off Sevinciğim, ne desem bilemedim ki, neye yanar insan, gidene mi, kalana mı? O anne baba nasıl yaşar, of ki of :( Zaten pandemi, gündem, ülke, olan biten çığlık attıracak durumda, bu haber de içimi dağladı. Kelimeler yetersiz, ne diyeyim huzurla uyusun, sevenlerine Allah sabır versin...

    YanıtlaSil
  2. Çok üzüldüm. Gencecik insan geride üç çocuk. Anne babaya sabır.

    YanıtlaSil
  3. Bazı ölümler tokat gibi çarpıyor insanın yüzüne. Bu da onlardan. Hiç tanımamış olan bizler için bile.
    Allah Cennetine alsın. Geride bıraktıklarına sabır versin inşallah.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Dün yayımından birkaç dakika sonra okudum aslında yazınızı. Bir şey yazmak istedim ama sadece bakakaldım. Kelimeler geldi... geldi... birikti ama sanki hiçbirinin gücü hissettiklerime ve sizin hissettiklerinize teselli olamadı. Yazmadan döndüm her seferinde. Bilemedim nereden başlayacağımı, ne söyleyeceğimi... Oysa ki duygular ne kadar derinse, ölüm karşısındaki tavrım da o kadar soğukkanlıdır. Ama ölümlerde, özellkle satırlarınızda anlam bulan anne-baba ölümlerinde çocuk olmak bilirim ki başlangıçta çok zordur. Ama bilirsiniz ki öte yandan, her dar zamanınızda yanınızdadırlar, hatta konuşursunuz bile: ilk anda bir şey olur, kısa süreli bir boşluğun, yokluğun acısını yaşarsınız ama sonra yüzleşir, daha da güçlenir, sorumluluk alır ve eskisinden daha dik, daha özgüvenle yürürsünüz.

    Sizin satırlarınızdaki aile güzel bir aile, çocuklar da emin olun güzel günler yaşayacaktır.

    YanıtlaSil
  5. Dün gördüm bende, severek takip ederdim...
    Çok üzüldüm çokkk... Başınız sağolsun, sabırlar diliyorum sevenlerine...

    YanıtlaSil
  6. ahhhh sevincim ne diyeyim bilemedim. başın sağ olsun. sımsıkı sarılıyorum sana...

    YanıtlaSil
  7. Nurşenciğim,
    Huzurla uyuması en içten dileğim, ailecek acı bir süreç yaşamışlar, maalesef. :((

    YanıtlaSil
  8. Yüreğimin İklimi,
    Siz sağolun.

    YanıtlaSil
  9. Hüznün Tadı,
    Amin, yerinde rahat etsin.

    YanıtlaSil
  10. Parıldayan Çiçek,
    Ve giden pırıl pırıl bir genç insan...

    YanıtlaSil
  11. Tülinciğim,
    Geride bıraktıklarının her birine ayrı ayrı sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Okul Arkadaşım,
    O üç çocuğun öyle bir anneleri vardı, onlarla öyle derin bağ kurdu ki, o bağ onların hayata tutunmalarını sağlayacak. Ayrıca babaları ile annane ve dede de onları yoksun bırakmaz, biliyorum.
    Diğer yandan tek evladını kaybeden ana baba var ki, onlar yaşadıkça içleri yangın yeri artık...

    YanıtlaSil
  13. Şebnemciğim,
    Teşekkür ederim. Tanıyorsun sen de, ne güzel.
    Pınar'ın o güzel kalbini keşke daha çok insan tanısa...

    YanıtlaSil
  14. Zehracığım,
    Elden hiç bir şey gelmiyor inan. Sarılmak teselli ediyor, sağol.

    YanıtlaSil
  15. Başınız sağolsun, tüm sevenlerine büyük sabır diliyorum. Huzurla, nur içinde uyusun.

    YanıtlaSil
  16. Siz sağolun, o kadar çok seveni var ki, o kadar çok insana dokunmuş ki, huzurla uyuyacaktır.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!