Perşembe, Ağustos 27, 2020

bir haftadan sonra yazı yazmak için oturdum, kitap yazısı yazacaktım bir baktım kek anlatıyorum...

... neyse artık, kitap yazısını bundan sonra yazarım, umarım.

yazının dip notunu başlık notu haline çevirdikten sonra, gelelim olaya konu nefis kekin tarifine.

kızım ankara'dan geldiğinde ballandıra ballandıra anlatıyordu, "üff anne! ev arkadaşım bir kek yaptı, meyveli, nefis oldu, tarifini alayım ben de yapacağım, pazardan böğürtlen ve şeftali alır mısın?"

malzemeler hazır ve fakat kek yapacak genç hanım ve daha önemlisi tarif yok ortalıkta. hem de pazar günü sevdiğimiz bahçede çaya çağrılmışken...

meraklı anne düşündü ki, google bilir bunu nasılsa. hemen sordu ve cevabını aldı. iç ses destek verdi, "bu tarif olmalı" ve sonrası kolayca halloldu.
içsesin tahmini doğru çıktı, tarif tam isabetle tutmuş. kek pek beğenildi ve birkaç gün sonra yeniden yapıldı.


meyveli kek

malzemesi:
- 2 orta büyüklükte şeftali
- 1 kase böğürtlen
- 1 yumurta
- 1,5 su bardağı un
- 1 su bardağından az şeker
- 1 yemek kaşığı toz şeker (ayrıca)
- 1/3 su bardağı eritilmiş tereyağı
- 2/3 su bardağı süt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı tarçın

yapılışı:
- yumurta ve şeker çırpılır, eritilmiş tereyağı, süt karışımı eklenir, biraz karıştırılır.
- içine tarçın, kabartma tozu, vanilya eklenmiş un bu karışıma eklenir, biraz daha çırpılır.
- dilimlenmiş şeftalilerden bir tanesi tabanına yağ sürülmüş kek kabına dizilir, böğürtlenin yarısı şeftalilerin arasına serpiştirilir.
- meyvelerin üzerine hazırlanmış kek hamuru eşit şekilde yayılır.
- hamur katının üzerine ikinci sıra şeftali dilimleri ve böğürtlenler yerleştirilir. 1 yemek kaşığı toz şeker meyvelerin üzerine serpiştirilir.
- önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 40 dakika kadar pişirilir.
- kek fırından alındıktan sonra, ılınması beklenir.
- isteğe göre biraz dondurma yanında veya üzerine krema konularak servis yapılabilir.

not:
* meyveli en alt kat haliyle biraz yumuşak ve hafif sulu kalıyor, kekin kabarmış üst katı ise daha çıtır çıtır oluyor.
** ikinci defa yaptığımda, alt kata incir yerleştirdim o da pek güzel oldu. 
*** böğürtlen yerine frambuaz veya vişne de kullanılabilir, denemeli.


4 yorum:

  1. Nefis görünüyor, elinize sağlık.Ben de özellikle meyveli kekleri daha çok severim.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Yazıyı sabah okudum aslında, sonra pasta aldırdım bir de kahve yaptım, sonra iş güç:) Tadını tasavvur edebildim, fotoğraf durumu anlatıyor zaten; elinize sağlık... Sonra fantezi üretimi başladı; ilk aklıma gelen acaba şu ev yapımı likörlerle meyveler ıslatılsa tarçınla iyi bir kombinasyon olur mu diye düşündüm:) Şu meyveli kısmın sulu kalmasına da bir çözüm aklıma geldi ama bu yöntemi bir bilene danışıp onaylatmam gerek:) Olumlu bir yanıt alırsam bildireceğimden emin olabilirsiniz:)

    YanıtlaSil
  3. Mehtapcığım,
    Teşekkür ederim.
    Yapmadan önce bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmemiştim doğrusu.
    Meyveli kek seviyorsun madem, denersen memnun kalırsın. :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Okul Arkadaşım,
    Teşekkür ederim iltifat için. :)
    Gerçekten lezzetli bir yaz keki oldu. Yaz keki diyorum, çünkü kışın yaptığım elmalı ve balkabaklı keklerin dokusundan farklı bu kek. Daha çok Fransızların tava keki, İtalyanların clafouti dediği daha bol meyveli kekler tarzında. O nedenle alt tabandaki meyvelerin yumuşak kalması bu tarzın sonucu. Aynı şekilde üst katın çıtırlığı ile zıtlık oluşturması istenen bir sonuç.
    Siz yine de uzmanımıza danışıp sonucu bana yazın, lütfen.
    Bu arada, likörle ıslatma fikrinizi, kuru meyveyle yapılacak başka bir kek için benimsedim. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!