Pazar, Kasım 01, 2020

BİR GÜNDE HAYAT ya da HAYATTAN BİR GÜN

Bir süredir -reklamsız video izlemek amacıyla- youtube'a aboneyim. Dün "daha sonra izle" seçeneğine kaydedilmiş videoları ayıklarken şaşakaldım, ben bunu seyretmemiş miyim?
Hayır, seyretmemişim!
Nasıl unutmuşum, günlük hayat akışında araya neler girdi kim bilir?
Bugün yürüyüşümü dün geceki yağmurdan sonra çıkan güneş eşliğinde öğlene doğru yaparken , yine bu film geldi aklıma. Hemen  not ettim, eve döner dönmez izlemeliyim, yeniden unutmadan.
Az önce bitti, film. Burada yazmak istedim.
İstedim, çünkü, filmin devamı geliyor yakında. Şimdi onu izlemeyi heyecanlı bir merakla bekliyorum.

Film, bir çeşit belgesel aslında. Bir çeşit dedim, nedeni kurgulanmış ve hikaye anlatan bir film haline gelmiş olması.
En iyisi baştan anlatayım, filmin adı "Life In A Day" bakmak isterseniz bilgiler burada.
24 Temmuz 2010 günü, dünyanın her yerinden insanların, günlük hayatlarından çektikleri kısa filmlerin birleştirilmesiyle oluşturulmuş ve dünyadaki bir günlük hayat anlatılmış.
Yapım ekibi, insanlara bir kaç basit soru sormuş. Bazıları sadece o soruları cevaplıyor, bazıları o gün hayatlarında olan bir olaydan söz ediyor. Sabaha karşı başlıyor anlatılanlar ve gece yarısı bitiyor, her şey 24 saat içinde oluyor. 

Bazen aklıma gelir, şu anda dünyanın neresinde neler oluyor kim bilir? Biz sevinirken ya da üzülürken, uykumuz kaçmışken ya da yorgunluktan bitmişken başka insanlar ne haldeler acaba? İşte, bu film o insanı anlatıyor.
Bu sene aynı filmi 25 Temmuz 2020 günü için çekmişler, yeni film önce Sundance Film Festivali'nde gösterilecek sonra 2021'de yayınlanacak ve yine youtube üzerinden izlenecek.

Filmin linki burada, izlemenizi öneririm, emin olun farklı bir deney olacak. Tık lütfen!




Not:
Linki tıkladığınızda çıkan "bu video bazı izleyiciler için uygunsuz olabilir" yazısı aşırı hassasiyetle konulmuş olmalı, sizi korkutmasın. 

8 yorum:

  1. eveet görmüştüm reklamını:) merak ettim nasıl yapılmış :9

    YanıtlaSil
  2. İlk defa görüyorum, farklı bir deneyim... Oytunla izleyeyim ben bunu.
    Teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Bir Başka Gezgin,
    İzleyin, merakınızı giderin derim. :)

    YanıtlaSil
  4. Şebnemciğim,
    Özellikle bu üzüntü dolu günlerde, biraz olsun umut bulmak için izlemek lazım. :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de size bir öneride bulunayım o zaman. Mubi'de bu ara oynayan Two/One, Arjantinli yönetmen Juan Cabral'dan. Kanada'da yaşayan bir kayakla atlama sporcusuyla Kore'de yaşayan bir beyaz yakalının rüyaları birbirini takip edebilir, birinin yaşamı ötekininkine eklemlenebilir mi?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Mindmills,
    Filmi izledim, çok teşekkür ederim.
    Yazıda filmin çağrışımlarını dile getirmeye çalışmıştım. Neredeyse iki sözcükten oluşan bir ipucuyla yakalayıp önerdiğiniz film, aklımdakinin başka bir yansımasını da görmemi sağladı. Tekrar teşekkürler.
    Blog arkadaşlığını çok seviyorum. :)

    YanıtlaSil
  7. Ah çok sevindim. :) Ben de sizin filmi buldum, seyredeceğim. Uğrar yazarım yine. Ben de blogdaşlığı pek seviyorum, hele böyle paslaşmalarda. ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!