Pazar, Ocak 17, 2021

Pırasalı Mücver

Bugün hava kışlayıp karlayınca, sanki  mutfakta fırın çalışması şartmış gibi bir hisse kapıldım. 
Zaten dünden ekmek mayalamıştım, soğuk mayalanma deniyorum, o nedenle hamur geceyi dolapta geçirdi. Sabah dışarı çıkardım, katladım, kendine gelsin diye bekledim. Hava soğuk olunca kabarması ve fırının çalışma vaktinin gelmesi öğleden sonrayı buldu.
Nasılsa fırın çalışacak diye bir şey daha yapayım istedim ve pazardan aldığım pırasa aklıma geldi.
Nasıl pişirsem derken, bir iki tariften esinlenerek bir çeşit mücver yapmaya karar verdim ve denemenizi önereceğim kadar güzel oldu.





Vikipedi'de, mücver  şöyle tanımlanıyor: "Türk mutfağında yumurta ve un ile karıştırılıp kızartılan ana malzemeden yapılan bir yemeğin adı. 
Çoğu zaman ana malzemesi kabak olan ama patatesle de yapılan mücver, rendelenmiş sebzenin un ve yumurta ile bağlandıktan sonra kaygana veya yassı cızbız köfte gibi şekillendirilip yağda kızartılmasıyla yapılır."

Ben ana malzeme yerindeki sebze olarak ince kıyılıp, zeytinyağında çevrilip öldürülmüş 1 kg kadar pırasa kullandım.
Pırasalar bir kenarda beklerken, rendelenmiş 1 irice havuç, yine rendelenmiş 1 orta boy patates, 2 yumurta, 1 su bardağı kadar rendelenmiş beyaz keçi peyniri, 4 yemek kaşığı mısır unu, 4 yemek kaşığı beyaz un ile bir karışım hazırladım. 
Pırasaları karışımla birleştirip, yağlanmış tepsiye aktarıp, bastırarak yaydım. 
Üzerine susam ve rendelenmiş peynir ekledim, 180 derecedeki fırında 30 dakika kadar pişirdim. 
Hepsi bu, denerseniz afiyet olsun.


6 yorum:

  1. Sebzeli kek gibi olmuş , gayet sağlıklı bir öğün. Ben de bugün elmalı kek yaptım. kış günlerinin favorisidir kendisi :)

    YanıtlaSil
  2. Dolapta temizlenmeyi bekleyen pırasalar varken çok cazibeli bir tarif verdiniz :) Ellerinize sağlık <3

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Pelin,
    Ellerinize sağlık, elmelı keki çok severim. :)
    Pırasalı mücvere epeyce daha un eklemek, belki biraz yoğurt, yağ koymakla kek de yapılabilir, neden olmasın?

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mimoza,
    Teşekkür ederim.:)
    Yaparsanız ve severseniz haberim olsun.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık! Ben de bu ara havuç mücverine takıldım, eşim ve oğlum da çok seviyorlar:)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Sezer,

    Havuç mücveri iyi fikir, denemeli. :)
    Bizim evde genellikle havucu rendeleyip, zeytinyağında hafif öldürüp, sarmısaklı yoğurtla karıştırıp yemek seviliyor.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!