Çarşamba, Şubat 24, 2021

TERSİNE DÜNYA

Dündü, içindeki yemek çabucak soğusun diye düdüklü tencereyi balkonun zeminine bırakmıştım.
Sonra tencereyi almak için eğildiğimde, güneşten ötürü kendimin düdüklü tencereye kıstırılmış suretini gördüm.
Nazım Hikmet güzelim şiirinde der ya, "su başında durmuşuz, çınarla ben"...
Bana düşen "düdüklü tencerenin başında durmuşum, avokado saksım ve ben" oldu işte.

Arkadaşlarıma yazdım, İstanbul Bienali'ne başvursam  ve desem ki adını "Mutfak Mahkumu Kadın" koyduğum enstalasyonumla önümüzdeki seneki sergide yer almak istiyorum, ne derler sizce?

Şaka tabi hepsi.
Bugünlerde şakadan başka sığınacak ada pek yok ya...

 


Nazım Hikmet demişken, onu anmak amacıyla Masalların Masalı adlı şiirin metnini aradım buraya eklemek için.
Sesini çok sevdiğim Esin Afşar'ın 2010 yılında söylediği,  bu sözlerden bestelenmiş bir şarkının kaydını buldum. 


14 yorum:

  1. Selam neden olmasın Sinop bienalin de yemek yapmışlardı.

    YanıtlaSil
  2. Entalasyon muhteşem, alkış:) Işığı ayrıca... ve bir de Esin Afşar!

    "Bugünlerde şakadan başka sığınacak ada pek yok ya..." cümlenizi malesef taca çıkardılar.:)

    Sevgili Okul Arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Parıldayan Çiçek,
    Neden olmasın, değil mi? :))

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Okul Arkadaşım,

    Esin Afşar'ın sesine aşıktım desem, yeridir. Bugün duyunca öyle mutlu oldum ki! :)

    Işık evet, gerçekten öyle acayip denk düşmüş. Bugün olsa, çamur gibi çıkardı, havada ışık yok çünkü.
    Bir arkadaşım "düdüklü tencere reklamı gibi olmuş" dedi, haklı gerçekten. :))

    YanıtlaSil
  5. Sanat eserine bayıldım!
    Bu şiirin ise bende yeri ayrıdır. Ne güzel oldu paylaşman.hem de esin afşar’dan!

    YanıtlaSil
  6. Söyle Şulem söyle!
    Az kaldı bir iki destek daha olsun, başvuracağım. ay sonuna kadar sürem var. :))
    Şiir ve şarkı, ikisi de ayrı güzel tabii. :)

    YanıtlaSil
  7. Sanat sanattır, başvurun bence de :)

    YanıtlaSil
  8. "Su Başında Durmuşuz" deyince aklıma Gün Benderli'nin Nazım ile anılarını yazdığı güzelim kitabı geldi aklıma, okumadıysanız tavsiye ederim sevgili Ekmekçikız :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili DoDe,
    Diyorum ya, biraz daha destek ile kendimi aşacak hale geleceğim. :))

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Mimoza,
    Okumamıştım Gün Benderli'nin kitabını, madem tavsiye var, okumalı. :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba...
    Fotoğrafı görünce ilk anda çaydanlığın üzerine yaprak resmi yapmışsın sandım :))

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Camgüzeli,
    Keşke öyle yeteneklerim olsa!:))
    Işık ve parlak bir yüzey birleşti, ben sadece olanı gördüm. :)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Sezer,
    "Şık" en uygun tanım oldu bence. Teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!