Perşembe, Ağustos 30, 2007

ELMALI YAĞSIZ KEK

Nice zamandır mutfak maceraları yazmamıştım.
Bugün Anatol'ün doğumgününe giderken "Elmalı Yağsız Kek" yaptım.
Denk düştü sanırım, misafirler keki pek sevdiler.
Blogda tarifi var mı, diye sordular. Adım Ekmekçikız ya, yazılarımın daha yemek ağırlıklı olduğu düşünülüyor, sanırım. Aslına bakılırsa, son zamanlarda mutfağı çok ihmal etmişim.

Şimdi, istek üzerine bu lezzetli ve hafif keki yazıp huzurunuzdan çekileyim.

Elmalı Yağsız Kek

Malzeme:

4 adet orta büyüklükte elma
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 su bardağı iri doğranmış ceviz içi
1 tatlı kaşığı toz tarçın
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

Elmalar kabukları soyulup, komposto yapar gibi doğranır.
Şeker ve yumurta 4-5 dakika mikserle çırpılır.
Tarçın ve kabartma tozuyla karıştırılmış un eklenip, 2-3 dakika daha çırpılır.
Doğranmış elmalar eklenerek, hepsi beraberce karıştırılır.
Önceden yağlanmış 30x30 luk kare tepsiye veya bu ölçüye uygun başka bir kaba tüm karışım dökülür.
Önceden ısıtılmamış (soğuk) fırına konularak 35-40 dakika 170-180 derecede pişirilir.
Ilıyınca kesilerek servis yapılır.

Not: Elmayı biraz daha az koyup, yerine kayısı, üzüm gibi kuru meyvelerden ekleyebilirsiniz.
Ceviz yerine veya yarı yarıya fındık koyabilirsiniz.
İçinde hiç yağ olmadığını ve soğuk fırına koymak gerektiğini tekrar belirteyim.

Kekin fotoğrafını çekmemiştim.
Gelecek sefere yaptığımda çekip ekleyeceğim.

4 yorum:

  1. Fotografini tabii cekemedin cunku koskoca sey uc dakikada yokoldu!!!!!

    www.elifsavas.com/blog

    YanıtlaSil
  2. Dogumgununde sizinle tanismak cok buyuk serefti. Ayrica kek tarifini yayinlamissiniz. Cok tesekkurler.... Boyle lezzetli bir kek yok gercekten, yasini basini almis, cok bilen buyuk beyler bile partideki keki anlata anlata bitiremediler, zaten anlatmakla olmaz yenir:-)
    Ben de denerim artik malzemeden calmadan:-))))
    Elinize saglik...
    Bu arada ben Asli, Atakan'in annesi, o gun iyiki sizinle karsilasmisiz ve iyiki beraber donmusuz eve yoksa 11,5 aylik bebekle vapurlarda tam surunuyordum, tekrar tesekkur ederim. Ben Asli, Sevgilerimle, Elvan'i iki yanagindan operim... Ha e mailim yukselasli@yahoo.com

    YanıtlaSil
  3. Elifciğim,
    :))
    Ancak, inanılmaz bir şey, olmayan kek fotosu değil, sadece!
    Tatil dönüşü gördüm ki, Anatol'un mum üfleyen fotoğrafı da uçmuş. Neyse, yeniden yükledim, bu defa kalacaktır!
    :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Aslı,
    Ben de sizi tanıdığıma çok sevindim. Kızımla beraber yakışıklı ve akıllı oğlunuzu tanıdığımıza da ayrıca çok memnun olduk.
    Görüşmek dileğiyle.
    :))

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!