Pazartesi, Eylül 08, 2008

ŞEFTALİ CLAFOUTİ



Evde eski yıllardan kalma bir gazete kesiği buldum (meyveli, hafif bir fırında tatlı tarifi) şeftali ile deneyeyim, dedim.
Şeftalilerin suyunun çekildiği bu mevsimde, onu tatlandıracak bir karışım olduğundan, çok iyi sonuç aldım. Her zaman olduğu gibi, tarifi kafama göre esnettim. Ortaya çıkan denemeye değer bir lezzet oldu.

Gazete kesiğindeki tarif burada, tıklayınca açılan sayfanın sonunda.

Bu işin aslı neymiş diye merak eden için, bu satırı tıklayınca çıkan ansiklopedik bilgi ve bağlantılarda başka tarifler var.

Yukardaki fotoğrafta tabakta, aşağıda tepside görülen (benim tarifim) ise şöyle:


ŞEFTALİ CLAFOUTİ

Malzemesi:

* 4 iri şeftali
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 avuç kuru üzüm
* 1 avuç ceviz içi

* 1+1/2 su bardağı süt
* 2 yemek kaşığı tereyağı
* 2 yumurta
* 1/2 su bardağı un
* 1/2 su bardağı toz şeker


Yapılışı:

* Şeftalileri, kabuklarını soyup, dilim dilim doğradım, tepsiye yerleştirdim.
Üstüne ceviz içi, kuru üzüm ve tarçını serptim.

* Sütü ısıtıp, tereyağını içine atıp, erittim. Yumurtaları kırıp, yağlı sütle biraz çırptım. Ardından toz şeker ve unu ekleyip biraz daha çırptım.

* Sütlü karışımı meyvelerin üzerine boşalttım ve önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında, yarım saat pişirdim.

* Ilıkken yemenizi öneririm.




.

2 yorum:

  1. Benim gibi meyvalı tatlıları sevenler için ideal:)
    Mükemmel görünüyor, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Tuana hoşgeldiniz. :)
    Geçen sene bir de armutlu tatlı yapmıştım, meyvalı tatlıları seviyorsanız, onu da denemelisiniz.
    :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!