Pazar, Aralık 02, 2012

KIŞ BAHÇESİ KEDİSİ


Bugün Pazar.
Dünden aradılar,  "ekmek yapar mısın teyze" dediler.
Yapılmaz mı?
"Ne lazım, ne istersin?"
Has un alın,  dedim üst tarafına bakarız.  Bugün yeşil zeytinli ekmekten iki somun yaptım, birisini size getiriyorum.
Sabah herkes uyurken kalktım, hamuru mayaladım, yoğurdum. Bir baş soğan kavurdum, "karamelize soğanlı olsa?" demişti küçük olanı.
Biraz kuru domates doğradım, biraz siyah zeytin, biraz kekik, kırmızı biber, toz şeker, tuz ve sirke; işte malzemesi hazır.
Hamur kabardı, iki parçaya böldüm, elimle pat pat açtım, ilk parçayı tepsiye yerleştirdim, harcını üstüne, onun üstüne de ikinci parça pat patlanmış hamuru, yallah ılık fırına, kabarmaya...
Çayı koydum ocağa, hamur kabardı, fırını çalıştırdım. Sofrayı kurarken, fırından mis kokular gelmeye başladı.
Nihayet kuzular uyandı, kahvaltıya oturuldu.
Sonra biz kahvemizi içtik, sade tarafından ve kış bahçesi kedisi seyretti bizi öylece...

"Ee? Hani ekmekk, biz görmedik ki!" diyorsanız, fotoğrafı burada. Tık! 

14 yorum:

parıldayan çiçek dedi ki...

Afiyet olsun .Kokusu buralara kadar geldi...

kardelen sezgin dedi ki...

ee hani ekmekler biz görmedik

şule dedi ki...

bu ekmekte de aklım kaldı yine :) obur muyum neyim?

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Parıldayan Çiçek,
Ne güzel fotoğraflar çekmişsiniz!
Yerdeki sonbahar yapraklarına bayıldım. :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Kardelen Sezgin,
Zeytinli ekmeğin bir benzerinin fotosu bu sayfanın altında var, focacioyu ise, sizin için ekmek bloguna yerleştirdim. :))

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Şulem,
Hayır efendim oburluk değil, ekmeklerimin tadını biliyorsun da ondan! :))

annemahsustan dedi ki...

Bir insanın ekmek yapabiliyor olması ne büyük bir lütuf...

A-H dedi ki...

nasil guzel puf puf oturuyor keyifle :)

guguk kuşu dedi ki...

çok cool bir kediymiş.

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sevgili Blogcu Anne, :)
Ekmek yapabiliyor olmak, "mutluluk" bence! :)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

A-H,
Poz verdi kerata! :))
Eh, keyfi yerinde bahçenin kuşlarını seyrediyor, sevdikleri dibinde, daha ne olsun? ;)

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Gugukcuğum,
O artık, ailenin büyük abisi oldu.
Cool, evet! :))

Özlemaki dedi ki...

şifa olsun, yarasın ekmekçim!

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Sağol güzel Giritlim! :)