Perşembe, Ocak 19, 2017

KEFİR MAYALI EKMEK YAPTIM



Malumunuz blog adım Ekmekcikız, hiç alçakgönüllü bir ifade değil ancak bir gerçek bu, ekmek yaparım. Blogculuğa girişme halimin ana sebebidir ekmek işleri; önce merak, ardından okumak, sonra yapmaya heves etmek ve yazmak. 
Yıllarca onlarca ekmek tarifi denedikten çeşit çeşit ekmek yaptıktan sonra, en iyi ekmeğin Anadolu'nun has unundan ekşi mayayla yapılan ekmek olduğuna karar verdim. Şimdi iyi bir ekşi maya bulursam bir kaç ay onunla üretip yeni hamurlar yoğuruyorum. Maya bitince, ekmek de yapmıyorum.
Geçende kefir ile ekmek mayalandığına dair bir yazı okuyunca, ben de ampul yandı. 
Hazır evde mis gibi kefir yapıyorken hemen denemeye karar verdim.
Kefir, içine atılan maya tanecikleriyle  ( bir tür mantar )  mayalanan bir süt ürünü. Süt gibi gaz yapmıyor ve yoğurt kadar  ( belki daha çok )  faydalı. 
Bir gün kefiri mayalıyorum, ertesi gün tanecikleri süzüyorum, süzülmüş olarak dolapta bir iki gün daha kalabiliyor. 
İşte bu bekleyen kefirden 200 ml. kadarını yoğurduğum ekmek hamuruna ekledim, mayayı çalıştırması için iki yemek kaşığı pekmez ekledim. 
Hamuru yoğurduktan sonra ılık bir yerde ( fırının içinde ) 16 saat kadar bıraktım. İlk bir kaç saat hamur öylece durdu, ama aradan 12 saat geçince bir güzel kabarmış olduğunu gördüm.
Sonra 180 derecede bir saate yakın pişirdim ve soğuyunca dilimledim.

 


Şimdi gelelim çelıncımıza ve de cevabına...

-Hayatın bir kitap/film olsa türü ve adı ne olurdu?

Bugün kazık yerden geldi soru, atlasak olmaz mı hocam?
Ne cevap verilir bu soruya acaba?  
Hepimizin hayatının kendine göre roman sayfaları ve film sahneleri var. Tümüyle tek bir eser nasıl anlatır bizi acaba? 

Sanırım çocukluğumda beni en çok  etkileyen roman kahramanından yola çıkarsam daha doğru bir noktada olacağım. Uzun yıllar boyunca, Küçük Kadınlar'daki Jo en sevdiğim kahramanımdı ve kitabın benim için ilham verici olduğunu düşünüyorum.
Film deyince ise, çok eski bir film geliyor aklıma; Kısa Tesadüfler / Brief Encounters. Hem tesadüflere inanırım ve severim, hem de insan hayatındaki önemine inanırım. 

2 yorum:

  1. tesadüflerin önemine ben de inanırım
    güzel bir film olurdu kesinlikle

    kefir düzenli olarak yaptığım bir şey
    mayalanan hamurda kullanmak hiç aklıma gelmemişti
    denemek isterim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Mavianne,
    Ne güzel! Siz de kefirseverlerdensiniz, demek. Benim de aklıma gelmemişti, ama deneyince sonuçtan memnun kaldım. :)
    Tesadülere gelince, bayılırım tek kelimeyle. Yıllar önce Aşk Tesadüfleri Sever filminin önce adına tav olmuştum. ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!