Cuma, Nisan 24, 2020

POETRY / SHİ / ŞİİR

Uzun zaman aradan sonra, çok güzel bir film izledim.
İstanbul Modern'in web sayfasında dolaşırken, filmlerini ilgiyle sevgiyle izlediğim yönetmen Pelin Esmer'in önerilerine denk geldim.
Pelin Esmer'in önerdiği beş filmden birisi -neden bilmem- ilgimi çekti, internete baktım ve buldum.
Film başlayınca anladım, en sevdiğim sinemalardan birine ait film, bir Güney Kore yapımı.
Sakin sakin başlayan ve yine sakince yayılıp genişleyerek etkileyen filmi, anlatımına bayılarak izledim.
Filmin bir yerinde aniden "ben burayı daha önce görmüştüm" dedim ve şimşek çaktı, geçen sene gördüğüm ve çok beğendiğim "Burning / Şüphe" filminde görmüştüm o kır evini, plastikle kaplı seraları, testere gibi uzanan dağların manzarasını.
Film bitince İMDB sitesine bakınca gördüm ki, iki filmin  yönetmeni  hem de senaristi aynı kişi; Chang-dong Lee.
Filminin senaryosunu da yazan yaratıcı yönetmenler başka oluyor inancım, kendini doğruladı, yeniden.



Filmin konusunu ve eleştirisini merak edenler için buraya bir yazı bırakıyorum, lütfen tık!
Ben şimdi film üzerinde biraz daha düşünmeye gidiyorum.


6 yorum:

  1. Bilgilendirme için teşekkürler, Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim, ben de huzurlu bir Ramazan diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Hemen not ediyorum bu filmi. Çok seveceğime eminim :)

    YanıtlaSil
  4. Zeldacığım,
    Ben de seveceğinden eminim. :)
    Seyredince kahve eşliğinde sohbetini yapalım.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba. Radyo Z'den size geldim. :) Burning'i daha geçen seyretmiş beğenmişken Poetry'yi de muhakkak deneyeceğim. Teşekkürler, sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Mindmills,
    Hoşgeldiniz! :)
    Ortak tanışıklıklar aracılığıyla buluşmak ne güzel.
    Filmi sevmişsinizdir, umarım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!