Cuma, Haziran 24, 2022

REYHAN ŞERBETİ

 

Her Güne Üç Güzel Şey'den  devamla, cevap veriyorum, hatta başlıkta verdim bile.
Nedir bu, sorusunun cevabı reyhan şerbeti.

Sabah bizim kızlar grubunda bir arkadaş, kızlar reyhan şerbetinin tam zamanı, yaptım nefis oldu diye yazınca, hemen tarif sordum.
S.ciğim B.ciğimden aldığı tarifi yazdı, ikisi de yapmış ve çok sevmişler.
İyi ya, tam zamanı işte, pazara gidiyorum, alayım bir demet reyhan yapayım şurubunu.
Yaptım da.
Şurubun rengi de tadı da nefis oldu, şimdi bu kavanozdaki usareyi (şurup olacak özü) sulandırıp nane limonla ya da sodayla, ya da beyaz şarapla karıştırarak serin serin içebilirsiniz, seçim sizin.
Tarif mi? Kolay!

Bir demet reyhanı yıkayın, ağzı kapaklı bir kaba alın, 
Üzerine bir su bardağından az toz şeker koyun,
Bir litre kaynara yakın sıcak suyu reyhan yaprakları ve şeker karışımının üzerine dökün,
Bir limonu kabuğuyla dilimleyip içine atın,
Bir kaç tane karanfil ve bir kabuk tarçın da eklenirse daha iyi,
Soğuduktan sonra süzüp buzdolabında muhafaza edin.
Afiyet olsun.

12 yorum:

  1. Teyzem öyle güzel yapar ki ahhhhh.. :) Fakat aşırıya kaçırmayın karaciğeri yorduğunu söylerler.. Sanırım günde 1 (sulandırılmış) bardak en fazla 2.. Derler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. C.ciğim, fazlasının karaciğeri yoracağı bilgisi için teşekkürler. :)
      Düşündüm de, rayihası o kadar nefis ki, bir kez içmeye başlayınca dibini görmemek imkansız. Belki hemen bitmesini önlemek için, böyle bir sınır konmuştur? ;))

      Sil
    2. Aynen! Bir de çabuk bozuluyor ve kıyamadığım için ben bardak bardak :))) Daha gelincik şerbeti, karabaşotu ile morsalkım şerbeti de var. Bazen sırf renkleri için de içtiğimi düşünmüyor değilim.. Osmanlının saray mutfağında çok yaygınmış bu şerbetler. Tatlı sevmediğim için ben şerbeti de yarı yarıya buz gibi suyla sulandırıyorum, şahane oluyor..

      Sil
    3. Pandeminin ilk senesinde kardeşim morsalkımın reçelini yapmayı denedi, şekeri fazla oldu filan öyle kaldı. Gelincik şurubunu Boczcaada'da içimiştim. Bir de karabaşotunun dondurmasını yemiştim, nefisti. :)
      Bence de renkler en çekici tarafı bu şerbetlerin kesinlikle. )

      Sil
  2. O nasıl bir renk <3 Şifa olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :)
      Renk değil mi? Gerçekten ışığı içinde bir rengi var. Daha iyi görünsün diyerek, akşam güneşini arkasına aldım biraz. :)

      Sil
  3. e döktürmüşsün yine şekerparem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mersi şekerparem. :)
      Bugünlerde ilk fırsatta beklerim, tadım için. :)

      Sil
  4. Buna toprağımızın şahaseri diyebiliriz sanki Sevgili Okul Arkadaşım, şerbetin yanı sıra kendisi Doğu ve Güneydoğu Anadolu yemeklerinde, salatalarda fazlasıyla yer bulur, babannemin mutfağının gözdesiydi kendisi... dolayısıyla annemin de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum " toprağımızın şahaseri" tanımlamıza, Sevgili Okul Arkadaşım. :)
      Bizim oralarda yemeklerde -özellikle bulgur köfteli olanlarda- salatalarda kullanılıyor daha çok bildiğim kadarıyla, şerbetini duymamıştım, ya da bizim ailede merakı olan yok.
      Bu haliyle, özellikle içine eklenecek beyaz şarap gibi içeceklerle oldukça alafranga bir havası olacak, bence.
      Deneyince sonucu bildireceğim. :)

      Sil
    2. beyaz şaraba yakışacak mı çok merak ediyorum, bana olmayacak gibi geliyor nedense, hafif kekremsiliği oluyor ya.. belki biraz beyaz şarap biraz reyhan biraz soda?
      ama likörü bence muhteşem olacak :) geldiğimde denemek isteyebilirim!!! ay çok heyecanlı!

      Sil
    3. Likör konusunda kararsızım C.ciğim. Özellikle fazla dayanmıyor bu haliyle dedin ya, emin olamadım.
      Ancak, bunu yapamazsam bile rahat ol, sana tattıracak başka likörlerim var. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!