Salı, Ağustos 07, 2018

OKUDUM, GÖRDÜM, DİNLEDİM


Mart sonunda yazmışım, kitaplar, dergiler, filmler sıralaması yapmışım, en son.
Sonrasında Ekmekcikız olmuş size bir gezi blogu! 
Gezdiklerimi yazmışım, hatırlayayım diyerek. Pek güzel, iyi de okunan da izlenen de hatırlanmalı.
Du bakali, hazır ilham gelmişken ne kadarını toparlayacağım.
Bu aşağıdakiler, son okuduklarımdan bir karışım. 
Evet evet, tam ortaya karışık gibi! 
Ciddi ciddi merak edip okuduklarım da var, kafa dağıtayım diye alıp ağlaya ağlaya okuduklarım da...




Tiyatro:
Antabus / Nihal Yalçın / Baba Sahne  
Nisan'da buz gibi bir akşam izledim, sezonun en iyilerindendi. 
Nihal Yalçın, Seray Şahiner'in yazdığı Leyla Taşçı karakterini karşımızda ete kemiğe büründürmüştü.

Dergi:
Tuhaf ( Nisan, Mayıs, Haziran, Temmuz )
Tuhaf'ın Ağustos sayısı çıkmadı mı yoksa?
Ons ( 2018 Yaz sayısı )

Dizi:
Şahsiyet
İlk üç bölümünden sonra 9 bölümü Haziran'da arka arkaya izledim. 
Çok beğendim çok! Oyunculuk, konu, senaryo, anlatım hepsi güzel.

Sinema:
Book Club / Kitap Kulübü
Sevdiğim eski oyuncuların hatırına izledim, hafif, serinletici, gülümseten film, mutlu son...

Ahlat Ağacı 
Yönetmen, Nuri Bilge Ceylan
Şahane!
Aslında uzun uzun bir yazılabilir film ve yaşattığı duygular için.
Ama o kadar güzel yazılar yazıldı ve her sahne ince ince işlendi ki, lafı uzatmayayım fazla.

The Leisure Seeker / Karavan 
Helen Mirren ve Donald Sutherland'ı birlikte izlemek etkileyiciydi. Yaş alan bir çift; unutkanlıklar, hastalıklar, çocuklar, evlilik, sevgi ve işte hayat böyle geçiyor...

Mary Shelly 
Frankenstein romanını genç bir kadının yazdığını biliyor muydunuz?
Yıllar önce ilk öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Film sayesinde bu öncü kadının hikayesine biraz aşina oldum; felsefeci bir baba ile feminist bir annenin kızı, ünlü bir şairin sevgilisi olduğunu öğrenip, romanın yaratılma sürecine tanık oldum.
Filmin diğer ilginç özelliği, yönetmeninin Suudi Arabistanlı bir kadın olması.

Loving Escobar / Pablo Escobar'ı Sevmek
Narcos dizisini izlemedim, meğer bu film orada hikayesi anlatılan Escobar'ın hayatından bir kesiti anlatıyormuş.
Ben filme Javier Bardem ve Penelope Cruz için gitmiştim doğrusu. Ancak, filmden sonra oturup uzun uzun aradım ve okudum;  Escobar kimdir, neler olmuş, Kolombiya'da neler yaşanmış?
Bazı benzerlikler, paralellikler kurdum bizim coğrafyadaki hallerle, benzettim bazı durumları, kişileri filan... 
Ne denir?

Mamma Mia 2
10 sene önce Mamma Mia'yı Şulem'le birlikte seyretmiştik.
Filme gitsem diyordum, ama Şule tatildedir keşke burada olsaydı da birlikte gitseydik diye geçiriyordum aklımdan.
Sonra bir akşamüstü arayıp "İstanbul'dayım, gidelim mi" deyince çok sevindim.  Önce filmi seyrettik, sonra da aradan geçtiğine ve de bu kadar çabuk geçtiğine inanamadığımız zamanı konuştuk.
Güzeldi.

Müzikal:
Gasteciler / The Company /  ODTÜ Müzikal Topluluğu
Kızım teknik ekipte, yönetmen yardımcısıydı. 100 kişiye yakın genç insan bütün sene çalışıp, her bir ayrıntıyı kendileri yaratıp yapıp, nefis bir ekip çalışmasıyla çok güzel bir iş gerçekleştirmişler.
Orada onların heyecanını izlemek bile başlı başına mutluluk vericiydi.
Tebrikler!

Konser:
Fenerbahçe'de Caz / İstanbul Caz Festivali
Canım arkadaşım P.'nin yetenekli oğlu Mali ve arkadaşları çaldı, biz mutlulukla, keyifle dinledik.
Daha ne olsun?


Kitap:

Hikaye Avcısı / Eduardo Galeano
Bu kitabı okurken de tıpkı Escobar hakkında okurken olduğu gibi, "dünyanın bir ucu ama ne kadar da çok benziyoruz" dedim durdum.
Başka kitaplarını da okumak arzusundayım.

Mülksüzler / Ursula K. Le Guin
Ursula, ah Ursula!
İlk 30 sayfayı okurken, n'oluyoruz yaa, diye tereddütlüydüm, sonra hayranlıkla bitirdim.
Şimdi sırada Dünyanın Doğum Günü var.

Semizotu Bilgesi / Işıl Işık
Arkadaşım Işıl, yazar olmak, güzel yazmak konusunda azimle ilerliyor.
Ağzının içine bakarak dinlediğimiz hikayelerini artık yazarak anlatmaya karar verdi. Bundan sonrası için yeni yazacaklarını merakla bekliyorum.

Öptüm Seni / Roald Dahl
Mavi'ye giderayak aldığım bir öykü kitabı.
Yazarı Çarli'nin Çikolata Fabrikası'nın yazarı diyeyim de tanıması kolay olsun.
Benim kafamdaki "çocuklar için masallar yazar" kodunun bu okuduğum kitapla "büyükler için etkileyici, fantastik, sıradışı öyküler" yazar haline dönüştüğü müthiş yazar.

Üç Kızkardeş / İclal Aydın
Bir süredir çok satanlar listesinde olan ve sırf bu sebeple ilgilenmeyi redettiğim bir kitaptı, şahsi bir uyuzluk elbet!
Sonra bir gün kitapçıda iki kez elime alıp bıraktım, sonra "aman ya, al oku işte bu sıcakta başka şeye kafa çalışmaz zaten" diye üçüncü kez gidip aldım.
İyi ki almışım, iki günde soluksuz okudum.
Kimi yerde ağladım, kimi yerde güldüm, bir an bile ilgim azalmadı, akıcılığı kaybolmadı, tüm hikaye içime dokundu.
İclal Aydın'ı içtenlikle kutluyorum.

Henüz yarım okuduklarım:

Kör Baykuş / Sadık Hidayet

Sen Aydınlatırsın Geceyi / William Shakespeare

Sergi:
YKB Kültür  Sanat Merkezi
Thresholds / Eşikler / Matt Collishaw
İlk kez bir sanal sergi gezdim; kafamda bir gözlük, sırtımda bilgisayarlı bir çanta, kulaklarımda kocaman kulaklıklarla donanmış olarak, etkileyiciydi doğrusu.

Sabahattin Ali'nin Şehirleri
ve
Osmanlı Sonrasında Devinen Şehirler
Yine YKB Kültür Merkezi'ndeki sergilerdi, güzel hazırlanmış fotoğraflardan oluşuyordu. Bir tarihi hikaye gibi izlemek...

Şarkı:
Begonvil / Sezen Aksu
Delidir / Sezen Aksu
Yıllar sonra Sezen Aksu dinliyorum yine, hem de severek.
Begonvili ilk kez dinledikten sonra günde on defa dinler olmuştum, şimdi günde bire düştü!
Yastıklı Şarkı / Ezginin Günlüğü
Mavi'de ezberleyip, çığırdığımız şarkı
Evet bir  "Hoşgeldin" değil ama yine çok güzel sözler yazmış Hüsnü Arkan. 
Bırak Beni Böyle /  Karsu Dönmez
Karsu'nun adını ne zamandır duyuyordum da can kulağıyla dinlememişim bir türlü. Bir dinledim, o parlak, geniş sese hayran oldum. 
Ayrıca Karsu'nın enerjisi ve hayata bakışı da beni çok etkiledi.

Uff! Amma yazdım değil mi?
Sabredip sonuna kadar okuyanı tebrik ediyorum.

4 yorum:

  1. sen yazarsın da okunmaz mı :)

    mamma mia şahane bir tesadüf oldu hakikaten, yine yapalım, seni çok özlüyorum arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. İclal Aydın'ın Unutursun'u okumayı aynı duygularla ertelemiştim, okuyunca önyargılı oluşumdan dolayı kızdım kendime :)

    YanıtlaSil
  3. Şulem,
    Geçtiğimiz sene çocuk yetiştirirken yaşanan en zorlu zamanlardan birini atlattınız, bundan sonrası daha düz yol. Birbirimize ayıracağımız zamanlar artacak. :)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Adsız,
    "Unutursun"u da alıp okuyayım, o vakit. ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!