Pazar, Mart 01, 2020

hepsi bu...

yağmur yağıyordu, sonra durdu, arada bir iki çiseliyor, rüzgar bulutları sürüp götürmeye başladı, 
parkta yürüyorum, 
önce ağacıma gidiyorum, ekim ayından beri görmedim onu, yaprakları tamamen dökülmüş, sanki daha da küçülmüş gibi, eski günlerin görkeminden uzak kalmış bir asilzade o, 
biraz hüzün veriyor hali, içim burkuluyor, 
sonra kırılmış dallarına dokunuyorum, 
her şeye rağmen ayakta, gövdesinden genç sürgünler çıkartacak güçte, 
çok yaşa sen,



sahile doğru çeviriyorum yönümü, 
fenerbahçe açıklarındaki denizi seyrediyorum, temiz havayı içime çekiyorum, 
havada yağmur sonrası bulutlar, 
çok uzaklarda yalova kıyısı ve arkasındaki tepeler,
az uzaklarda sivriada, yassıada, 
yassıadayı henüz geçmiş bir yelkenli tekne, 
güneş bulduğu aralıktan tam da yelkenlinin* üstüne düşmekte,
yakında kıyıdaki kayalık, kayalar üstünde dinlenen martılar, 
sonsuzluk gibi bir an,



kıyıdan uzaklaşıyorum, 
tek tük çiçekler açmaya başlamış, nergisler, fulyalar,
annanemin altında oturmayı sevdiği sakız ağacının dibindeki fulyaların tomurcukları güneşi görür görmez başlarını dikmişler,
sarı sarı, mis kokulu,

hepsi bu...

*fotoğrafın üstüne tıklayıp büyütünce yelkenliyi göreceksiniz, umuyorum

14 yorum:

  1. evet, yelkenliyi gördüm.arada denize bakarken,ben de böyle bir yelkenliye binip uzaklaşmak isterim..

    YanıtlaSil
  2. Deniz olmayan bir şehirde deniz havası almış gibi oldum... :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Ekmekçi Kız,

    Emin olun fotoğrafı tıklamayınca da görünüyor.

    Tıkladım.

    Okuduğumda gördüğümden farklı bir şey olmadı:)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mehtap,
    Yelkenlilerin denizde süzülüşlerini izlemek en zevkli deniz kenarı eğlencelerinden, bence. Her havada başka başka keyifli. :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Almanyalı Gelin, hoşgeldiniz.
    Deniz havasını içinize çekebildiyseniz, ne mutlu. :)

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Buraneros,
    Her zamanki inceliğinizle yazmışsınız yorumunuzu. :)
    Bu şiirsel dokunuşlu nazik iltifata çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Maviyi seyretmek insanı dinginleştiriyor. Bugün bende hava açık olduğu için durup durup işyerimin penceresinden gökyüzünü seyrediyorm. Ah bir de deniz olsaydı diyorum hatta...

    YanıtlaSil
  8. ağaç sevgisi başkadır, ne güzel bir fotoğraf

    YanıtlaSil
  9. Bahar baska guzel Fenerbahce'de.... Ruhum sonbahara ait olsa da ilkbahar baska bir kipirdatiyor icimi... Fotolar, super!

    YanıtlaSil
  10. Şebnemciğim,
    "Görmek istersen denizi,
    Yukarıya çevir yüzü,
    Deniz gibdir gökyüzü" demiş ya şair, öyleyse, en güzelini yapıyorsun.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  11. Entlovin,
    Ağaç sever insanları severiz. :)

    YanıtlaSil
  12. Sümüklüböcekciğim,
    Son sıralarda durup durup İstanbul özlemini depreştiriyorum, sanki. ;)
    Ben önce ilkbaharcı, sonra sonbaharcıyım. :))

    YanıtlaSil
  13. Çok şehir değiştirdim ama yolum hep denize çıktı denize sevdamız bitmez :)

    YanıtlaSil
  14. Sosyolog Ana,
    Hoşgeldiniz,
    Blogunuza yazarken "ana"/"anne" karışmış, kusura bakmayın.
    Deniz sevgisi insanı mutlu edyor. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!