Cuma, Kasım 06, 2020

... kalır sana içinde bir derin sızı kalır ...

 ... her şeyi evet her şeyi unutuyoruz.
sonra bir şarkı dinliyoruz, bütün o unuttuklarımız hüngür hüngür akıyor gözlerimizden yaş olup.

bugün bana öyle oldu.
kızım fakültesine gidip diplomasını almış. törensiz, öylece.
üniversitesinin çok sevdiği özlediği bahçesinde yürümüş, bankta oturup yaprakları sararan ağaçları seyretmiş, hüzünlenmiş.
bize ağaçların fotoğraflarını gönderdi.
bir de diplomasının fotoğrafını... 
"yüksek şeref öğrencisi" yazıyor diplomanın tepesinde.
mezuniyet töreni olsa, devrim stadına gidip izlesek, alkışlayacaktık. 
bu sene olamadı işte. 
bazen böyle kırık dökük kalıveriyor insan.

sonra timur selçuk'un gittiği haberi geldi.
bir arkadaşım ayrılanların şarkısı'nı paylaşmış, açtım dinliyordum, içimden bir şeyler koptu, ağlamaya başladım. 
her şey içindi o gözyaşları. 
kaybedilenler, gidenler, ayrılıklar, eksilenler, umutsuzluklar, hüzünler...

bir kaç şarkısını daha dinledim.
üniversitenin ilk yıllarında kasetten tekrar tekrar dinleyip ezberlediğim zamanları hatırladım.
şan sinemasındaki konserleri hatırladım.
hangi şarkısını öbüründen daha çok seviyorum diye düşündüm, bulamadım.
hepsi ayrı ayrı değerli, her birinin ayrı yeri var.


timur selçuk, onu hep hatırlayacağım halinde ve öyle güzel söylüyor ki!

8 yorum:

  1. Ah Ekmekçim aynı duygular içindeydim bugün, ağladım, sızladım, şarkılarını dinledim. Onlar bizim gençliğimizdi, hüsran olan ümitlerimizdi, desteğimizdi bir yerde. Kendimi AST'ta onun bestelediği oyunları izlerken düşledim, sancılı ama yine de umut dolu zamanlardı 70'lerin sonları, şimdi umut da yavaş yavaş sönüyor. Huzurla uyusun, diyecek başka söz yok.
    Güzel kızını, çiçek kızını kutluyorum, keşke gönlünce bir diploma töreni yaşasaydı ama sağlık olsun demekten başka çare yok. Dilerim önünde güzel bir gelecek vardır, huzurlu, mutlu, sağlıklı geçer ömrü. İşte yegane umudumuz onun gibiler. Sevgiyle kucaklıyorum, seni de başarılı bir öğrencinin annesi olarak kutluyorum, emeklerin inkar edilmez...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Okul Arkadaşım,


    Gözünüz aydın, sizi ve kızınızı kutluyorum.:)

    Uzun bir süredir her kesimden bir kısım için yok hükmündeki Timur Selçuk kendini hatırlattı, diye de seviniyorum! Kısa süre önce yazdığım "olumlu" bir yazıda hidayete ermek ironisiyle ufaktan çakmış ben dahil.

    YanıtlaSil
  3. Kızınıza hayırlı olsun bundan sonraki yaşantısında aynı başarıları tekrar etmesini temenni ederim

    YanıtlaSil
  4. Leylakcığım,
    İçimizde birikenler taşıyor, böyle zamanlarda. İyi ki taşıyor, hatırlıyoruz, tekrar yaşıyoruz. Umarım ileride bu günlerin sıkıntısını unutur, hoş taraflarını anımsayabiliriz.
    Çiçek kızım adına çok teşekkür ederim, başarı çocuklarınki. Bize düşen, yürüdükleri yollarda onları desteklemek. :)

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Okul Arkadaşım,
    Çok teşekkür ediyorum, kutlama için. Çocukların mürüvetlerini görmeye mezuniyetler de dahil artık, diye düşünüyorum. :)
    Bir noktadan sonra, o şarkılar söyleyenden ayrı olarak yaşıyor dinleyenin içinde. O nedenle bu kadar derin etkilenmiş olmalıyız.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Kalem,
    Teşekkürler. :)
    Dileğinize katılıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Çok üzücü. Lise yıllarında kendisinin Cihangir'deki okuluna solfej derslerine gitmiştim, kızının Eurovision'a katıldığı zamanlar. Kıymetli insanlarımızı kaybetmek başka dokunuyor artık..
    Bu arada Life in a Day'i dün seyredebildim, tekrar teşekkürler. Bazı planlar aklımdan silinmemek üzere yerini aldı, hele tam da On Body and Soul'u yeni izlemişken. Bunu deyince özellikle neyi kastettiğimi anlayacağınızı biliyorum.
    Kızınıza tebrikler. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. İşte bir yakınlık daha, bu defaki coğrafi yakınlık. :) Yıllar boyunca çalıştığım Hukuk Bürosu, Timur Selçuk'un Sıraselviler Caddesindeki müzik okulunun nerdeyse karşısına düşen apartmanda idi.
    Life in a Day'deki bazı planlar derken kastettiğinizin, ne olduğunu önce tam çıkaramadım. On Body and Soul'u henüz izlememiştim, konusu hakkında okudum ve anladım sanırım.
    Bu arada, izlemeye değer bir film daha çıktı ortaya. Hem de ilgilendiğim bir sinemadan, bir Macar filmi imiş. :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!