Cuma, Ocak 29, 2021

LODOSTA SAHİLDE

 


Uğraştım, didindim bir türlü denk düşüremedim. Benim teknik beceriksizlik nedeniyle oluşturamadığım fotoğrafı siz hayal gücünüzle birleştirirsiniz diye güveniyorum, değerli blog arkadaşlarım.

Efendim şöyle yapacağız:
Kolaj yapılmaya çalışılmış fotoğrafın alttaki karesini alıp, üstteki karenin üstüne doğru getirdiğimizi varsayıyoruz.
Bakınız, üstteki karede sol tarafa doğru bir ada gözüküyor değil mi, gördünüz. Hah! İşte o ada Kınalı.
Az önce onun üstüne doğru getirdiğiniz alttaki fotoğrafın ise sağ kenarındaki ada Kınalı.
Böylece siz onları üst üste denk düşürünce, hem dört ada -soldan say! Büyük, Heybeli, Burgaz, Kınalı- hem Suadiye'deki dalgakıran birlikte görünür hale geliyorlar.

Tamam peki!
Siz diyorsanız, "uğraşamam, böyle görüyorum zaten" paşa gönlünüz bilir, benim için sorun yok.
Şunu da belirteyim,  diyelim Maltepe sahilinden bakıyor olsaydık adalara, bu defa Büyükada karşımızda kocaman olacak, Kınalı uzakta kalacaktı.

Takıntılı bir bloggerın adalar bakma açıklamalarının sonuna gelmiş bulunuyorsunuz, sabrınız için teşekkür eder, başka bir manzara tahlilinde görüşmeyi umut ederim.

Yazıya iki gün sonra eklenen not:
Her Güne Üç Güzel Şey blogumda fotoğrafın gönlüme göre halini ve bunun nasıl olabildiği bilgisini bulabilirsiniz. Burada!

6 yorum:

  1. Hocam panorama çekim tekniği diye bir şey var, günümüzde nerdeyse bütün telefonların kamera özelliklerinden biri haline geldi zaten. :) Onunla yapabilirdiniz, kolaja gerek kalmazdı :)

    YanıtlaSil
  2. Maltepe'den bakarsanız Büyükada'nın solunda Sedef adasını da görürsünüz:)İlave olsun resme.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Sokaktaki Asosyal,

    Haklısınız, panorama tekniği var ve ben de bundan haberdarım. :)
    Ne var ki, telefonum haberdar değil, öyle bir şey var seçeneklerde ancak sevimsiz sonuçları oluyor.

    Böyle anlatınca fena olmadı, bence.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Mehtap,

    Tam yerinde bir ekleme bu, teşekkürler. :)
    Biraz daha geliştirip, Burgaz ile Heybeli arasına Kaşık adası gizlenmiştir dersek, resim tastamam olacak sanki. :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel bir yazı hayal gücümü çalıştırdım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. DoDe hoşgeldiniz,

    Yazı işe yaradıysa ne mutlu bana, ben teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!