Çarşamba, Ağustos 03, 2022

"mevsimlerden Roma"ya Veda Ederken

 

Bu satırları yazıyorum da ne yazıyorum, rüyada mıyım, hayal mi görüyorum farkında değilim.
Dün gece ortak arkadaşımızın sayfasında gördüğüm fotoğrafa gönderdiğim kalbe cevap olarak gelen "Mehtap'ı kaybettik, çok üzgünüm" cümlesinden beri ne aklım, ne kalbim bu durumu hiç bir şekilde kabullenemiyor.

Dr. Mehtap Pasin'i yıllarca öncesinde -muhtemelen 2008-2099 yılları-  blog yazarı kimliğiyle tanımıştım. "mevsimlerden Roma" isimli blogunda yaşamdan, edebiyattan, Roma'dan tatlı tatlı söz eden yazılar yazıyordu. Karşılıklı yorumlar yazmaya başladık birbirimize. 
Sonra Mehtap doktor kimliğiyle beni seven arkamdan gelsin bile demesine gerek olmadan müthiş işlere imza atmaya başladı. Blogunu takip edenlerin sağlıklı zayıflaması için önerilerde bulunup, haftalar boyu kendisini izleyenlerin sorularına bıkmadan usanmadan cevaplar verip, onların sağlıklı şekilde kilo vermelerine destek oldu. Bir ara o grupları takip edenlerin sayısının 1400'e ulaştığını biliyorum.

Derken 2011 yılı sonlarında kendisine sorduğum bir iki soruyu görev bilip bana özel önerilerde bulundu ve sayesinde vücudumdaki ağırlıklardan kurtulmuş ve sağlıklı, doğru şekilde beslenmeyi öğrenmiş oldum.
O kadar zarif ve ince düşünceli bir insandı ki, beni desteklemek için moral verici armağanlar göndermişti. Bir süre karşılıklı kitap, biblo değiş tokuşu yaptıktan sonra, 2013 yılında çocuklarımla yaptığım Roma seyahatinde yüz yüze  tanıştık. O üç günlük seyahatin bir yerinde bizi yakalamak için sabırla beklemiş ve onca işinin arasında, bizi görmek için otelimizin lobisine gelmişti. 

Sonraki yıllarda, çoğunlukla maille, bazen telefonla, son zamanlarda instagram üzerinden yazıştık, dertlerimizi paylaştık, haberleştik, merhabalaştık.
Çok yoğun geçiyordu günleri, tutkuyla bağlı olduğu mesleğinde azimle çalışıyor, çok sevdiği Roma'nın tadını çıkarıyor, aşkla sevdiği oğlunun büyümesini, delikanlı oluşunu paylaşıyordu.
Son bir senede haberleşmemiz seyrekleşmişti, fotoğraflarında biraz zayıflamış olduğunu görüyordum ve aklıma çok çalışmaktan herhalde demekten başka bir şey gelmiyordu. Meğer, kötü hastalıkla mücadele ediyormuş.

Pandemin başında kendisiyle yapılan bir röportajı buraya bırakıyorum. Onun tatlı sesini duymanız, güzel ifadesine, dürüst düşüncelerine ve bilim insanı kimliğine bir nebze tanık olmanız dileğiyle. 

Bu dünyaya çok erken bir vedaydı Mehtapcığım, eminim yapmayı arzuladığın bir dolu iş vardı henüz. Tüm sevenlerinin başı sağ olsun, yattığın yerde huzurla uyumanı diliyorum. 
Seni özleyeceğim.

* Yukarıdaki fotoğrafı Nisan 2021 tarihli,
Hep olduğu gibi şık ve zarif,

30 yorum:

  1. Başlığı görünce ne umarak ve ne merakla gelmiştim Sevgili Okul Arkadaşım. Okudum sonuna kadar, sonra elim yorum yazmaya gitmedi. Bir süre ne yazsam bilemedim, kaldım sayfada. Klasik taziye mesajlarının hiçbirini yakıştıramadım ve döndüm gittim. Sonra, şimdi tekrar geldim, bazı fotoğraflara son yakışmıyor kesin... Ama sonsuzluk çok yakışıyor. Hissim budur, o nedenle size de o klasik taziye cümlesini söylemeyeceğim. Çünkü bu fotoğraf, sizin yazıya geçen hisleriniz, ve öykü sonsuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ne taziye mesajı yakışıyor, ne bitti diyebilmek...
      Öylesine canlı, hayat dolu, insanlar için yaşayan bir kadındı ki, söyleyecek söz bulamıyorum.
      Teşekkür ederim Sevgili Okul Arkadaşım.

      Sil
  2. Ah ya, yapma :(( Yakıştı mı şimdi böyle gitmek ona, çok üzüldüm. Malum 2011 diyet programında ben de vardım, hiç kimsenin yapamadığı kadar hızlı ve düzgün zayıflatmıştı beni verdiği listelerle, bir daha da ne öyle bir diyet yaptım, ne de o kadar kilo verebildim. Ne diyeyim, Buraneros'un da dediği gibi klasik taziye cümleleri yakışmayacak ona. Gittiği yerde huzurla uyusun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her ölüm erkendir, derler ya, gerçekten ölüm bazı insana hiç yakışmıyor, bir kez daha anladım Leylakcığım.

      Sil
  3. Sevgili Komşum, "Mevsimlerden Roma" severek, ilgiyle izlediğim bir blogdu. Çok sevdiğim Roma'dan görüntüler ve güzel anlatımı ile yaşamından, oğlundan haberler veriyordu. Sonra uzun süre yazmadı, ben de vazgeçti diye düşündüm. Vefat haberini şimdi sizden duyunca çok üzüldüm. Röportajında dediği gibi Dr. Mehtap Pasin'e yaşamak çok yakışıyordu. Rahmet olsun. Ailesine ve sevenlerine başsağlığı diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogda epeydir yazmıyordu Sevgili Komşum, onun yerine facebookta instagramda ara ara kısa notlar yazıyordu. Bir de pandemide çok yoğun çalıştı, bir ara bizim TV kanalları keşfetti onu, İtalya haberlerini ona sorarlardı.
      Tüm dileklerinize katılıyorum, amin.

      Sil
  4. Ben tanımıyordum kendisini, bloguna hiç yolum düşmemişti fakat burada bahsedilenlerden çok değerli bir insanı kaybettiğimiz anlaşılıyor :(
    Nur içinde uyusun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim ilk blog yıllarımızdandı arkadaşlığımız, sonrasında hem blogu biraz çehresini değiştirdi, hem de bloglar unutulur gibi olduğunda yazmaz olmuştu.
      Çok değerli bir insandı gerçekten. Sağolun.

      Sil
  5. çok üzüldüm be canım, çok...mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  6. Çok üzüldüm. Ne kadar canlı enerjik.Gerçekten ölüm bazı insanlara yakışmıyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar pozitif, çalışkan, iyi bir insanın sırası bu kadar çabuk gelmeseydi keşke, demekten kendimi alamıyorum Zehracığım. :(

      Sil
  7. Biliyordum bloğunu ve epey kalabalık kitlelerle sağlıklı kilo verme çalışmalarını. Bence mekânı burda da cennetti ve orda da öyle olacak. İyi ki tanımışsınız, iyi ki tanımışız. Ruhu şâd olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevili Momentos, ne kadar doğru bir noktayı belirttiniz, evet, mekanı burada da cennetti, o kadar çok insana iyilikle dokundu ki...
      Tüm dualarınıza amin diyorum.

      Sil
  8. ah bu yazıyı sabah okudum, yorum bırakamadım ama mideme ağır bir taş oturdu sanki. blogunu takip etmemiştim ama komşu blogger sayılırdı çünkü diğer bloggerlardan takipçileri vardı. Toplu zayıflama programını da duymuştum. Ağırıma gitti, sana onbin beter olmuştur. Başın sağolsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Joe'cuğum, tam dediğin gibi, insanın içine taş gibi oturuyor. :(

      Sil
  9. Ben de sıkı takipçilerinden biri olarak çok üzgünüm. Çok zamansız ve erken oldu. Pandemide tv de görünce yakın bir tanıdığı görmüş gibi mutlu hissederdim. Sosyal medya takibinden haberi öğrenince inanamadım. Sevenlerine, size de sabırlar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru diyorsunuz, ben de televizyonda, ya da başka yayında görünce mutlu olurdum.
      Tüm sevenlerinin başı sağolsun. :(

      Sil
  10. böyle tanımamış olmayı isterdim, başınız sağolsun, mekanı cennet olsun.üzücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine de bu dünyadan onun gibi bir insanın geçtiğini bilmek iyi bir duygu veriyor.
      Sağolun Mehtapcığım.

      Sil
  11. Çok üzüldüm, biraz önce bir başka blogda okudum ve ilk sen geldin aklıma, inanamadım o güzel kadının vefatına :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Serpilciğim hiç sorma! Gerçekten çok üzücü bir kayıp, sevenleri için, yaşadığımız dünya için... :((

      Sil
  12. Mehtap Hanım'ı hatırlıyorum. Herkes ilerde böyle güzel hatırlansın. Allah Cennetine alsın inşallah.

    YanıtlaSil
  13. Mekânı cennet olsun. Sevenlerine sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Durup durup aklıma geliyor Mehtapcığım, eminim hayatına dokunduğu herkes benzer duygular içinde.
      Teşekkürler Sezerciğim. :)

      Sil
  14. Haberi aldığımda inanamadım, inanmak istemedim… Uzaktan bir insan böyle sevilip benimseniyormuş demek. Bambaşka bir insandı, iyi ki tanımışız…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anonim imzası olunca sizi tanıyıp tanımadığımı bilemedim, ancak bu ayrıntı hiç önemli değil, önemli olan Sevgili Mehtap'ın hepimizin hayatlarına böyle derinden dokunmuş olması. Nur içinde uyusun.

      Sil

Hoşgeldiniz!