Pazar, Ocak 01, 2023

TAKVİMLER



2023 takvimlerini astım yerlerine.
Annemin takvimi klasik, her sene olduğu gibi Saatli Maarif Takvimi. 
Bu senenin takviminin takıldığı  karton kapağı seçerken fazla ince eleyip sık dokunmadan gözüme güzel gözüken  bir buket resmini beğenip almıştım. Meğer bu resim Cemal Nadir Güler'e aitmiş, eve gelince alıcı gözüyle bakarken fark ettim. Onun 1949 yılında çizdiği Saatli Maarif Takvimi kapağının tekrar basımı imiş.

Benim takvim uzun yoldan geldi. Daha üç ay önceydi, kardeşim  kızını görmeye Londra'ya gitmişti. Yeni yıl takvimi almasını ondan rica etmiştim. Güzel bir tatil gününde ana-kız o sırada  Tate Modern'de açılmış  olan Cezanne  sergisine gitmişler. 
Sergiyi gezdikten sonra müzenin dükkanından her ayında bir Cezanne resmi olan bu takvimi benim için almışlar. Derken müze çıkışında aniden bastıran kuvvetli yağmurdan kendileriyle birlikte yeni yıl takvimi de nasiplenmiş. Kardeşim geldiğinde takvimi verirken, azıcık yamuldu kusura bakma teyzesi deyiverdi. 
Yağmura tutulan 2023 takvimini bir süre ağırlık altında tuttum, olduğu kadar düzeldi. Bu sabah ilk iş eski takvimi çıkardım yenisini astım. 
Umarım  bu sene güzel günler göreceğiz çocuklar...


10 yorum:

  1. Takvim benim için de bir ritüel. Yenisini 31 aralıkta astım; sabredemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yıl takvimleri ve ajandaları için Kasım ayından itibaren kitapçılarda bakınmaya başlıyorum, yeni ne var, farklı bir şey gelmiş mi? :)
      Gerçi son iki senedir çeşit bakımından biraz kıtlık var ya...

      Sil
  2. ay inşallah ekmekçim, inşallah güzel günler görelim bu yıl...her anlamda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tekrar yazayım, gerçekleşmesi için o vakit; bu sene güzel günler göreceğiz! :))

      Sil
  3. Ütülemek de iş görebilir, üzerine bir nevresim koyup buharsız ütü ile, yeni yıl takvimi evd3 bastırıyorum kutucukları olan sayfalar planlarımızı yazıyoruz programımız belli oluyor, 🙈 ama sayfa kopardığımız takvimlerdeki gibi keyifli değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde takvim hazırlamak da iyi fikir aslında; biz ilkokulda iken kendi takvimimizi yapardık, hazırlaması çok zevkli olurdu. :)

      Sil
  4. Merhabalar.
    Çoook yıllar öncesi bizim de duvar takvimimiz "Saatli Marif Takvimi" idi. Ne zaman Diyanet takvim basmaya başladı, o gündür bu gündür duvara astığımız takvim, Diyanet'in takvimidir.

    Ben de takvimciyim, gelmeden yeni yıl hazırlıklarımı yaparım. Hatta bazı yıllar, duvardaki yılın son gününü gösteren takvimin fotoğrafını çeker, paylaşımlarda bulunurdum. Artık günlüğümü yazdığım blog sayfamda yapıyorum bu işi. Günlüğüm ise, sadece benim yazıp okuduğum bir blog sayfasıdır.

    Yeni yılınızı kutlar; yeni yılın ülkemize ve tüm dünyaya sağlık, sevgi, barış, huzur ve mutluluk getirmesini dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Bey teşekkürler, ben de yeni yılınızı sizin güzel dileklerinize gönülden katılarak kutluyorum.
      Takvimseverlik bazı insanlarda daha belirgin özellik oluyor, sanırım siz de onlardansınız, ne güzel. :)

      Sil
  5. Takvimin üzerine yağmurlar yağmış, takvim bereketiyle gelmiş. Yeni yıl da bereketiyle gelsin o zaman:) Güzellikler getirsin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sezer ne güzel bir yorum bu, bence böyle anısı olan bir takvim daha anlamlı oldu, hep o yağmurlu gün hatırlanacak. :)
      Ben de yeni yılın sağlık, sanat, gezi getirmesini diliyorum. :)
      Sevgiler

      Sil

Hoşgeldiniz!