Cuma, Mayıs 05, 2023

KURU KIZ

... ya da kız kurusunun bir türevi olarak kuru kız olmak
Ayfer Tunç'un son kitabı "Kuru Kız"ı okumaya havaalanında uçak saatini beklerken başladım.
Onca bilinen Ayfer Tunç kitabı arasında okuduğum ikinci A.T. romanı bu, ilki önceki kış okuduğum "Suzan Defter"di.
Kuru Kız'ı üç günde keyifle okuyup bitirdim. Kitabın açılışı dünyanın sonu sayılan    ( neden öyle? belki dünyanın en ucu  mu demeli? ) Tierra del Fiego'ya yapılan bir yolculukla başlayınca, o kitabın içine düşmem kaçınılmazdı. 
Tierra del Fuego, Ateş Toprakları demek, Arjantin'in en güneyinde yer alan bu topraklardaki eyaletin başkenti olan Ushuaia aynı zamanda dünyanın en güneyinde yer alan tek şehir. Ondan ötesinde Güney Atlantik Okyanusu ve karşısında Antartika var.


Hayatta kimsesi kalmamış, o güne dek "hayatsız hayat yaşamış" bir kız kurusunun hayatı yaşamak için hazırlanması, yola çıkması, dünyanın sonuna ulaşması etkileyici bir macera olarsk gözükebilir. 
Oysa belki asıl etkileyici macera, romandaki anlatının çoğunluğunu oluşturan  ve hedefe varmadan önce yaşanmış olan hayatsız hayat günleriydi; bir kadın dünyanın sonuna ulaşmaya neden ister ve buna nasıl karar vermiştir?

Umutsuzluktan umuda kapı açmaya ihtiyaç duyduğumuz bu günlerde Kuru Kız'ı okumak bana çok iyi geldi.

16 yorum:

  1. Yazınız merak uyandırdı, en kısa zamanda okumalı.

    YanıtlaSil
  2. Bende aldım okuyacağım kısmetse...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alındıysa, okunması yakındır, keyifli okumalar olsun.:)

      Sil
  3. Ayfer Tunç benim en sevdiklerimdendir, şimdi çok fena iştaha geldim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu benim Ayfer tunç tecrübelerim biraz "haydi bakalım rastgele" usulüyle oluyor. :)) Sonuçtan memnunum ama...

      Sil
  4. Almamak niyetindeydim sonra tüm kitaplarını okuduğum ve daha kimseler bilmezken kendisiyle tanıştığım yazarın hatrı var diyerek sipariş verdim ama kitap Ankara'da, ancak gidince okuyabileceğim. Sanırım diğer kitaplarına göre biraz daha zayıf ama okuyunca göreceğiz. Ben sana Deliler Evi'ni tavsiye ederim, inanılmaz bir matematiği var o kitabın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leylakcığım, tavsiyen kulağımda fakat bir sıra getiremedim Deliler Evi'ne. Kitapçıda karşıma çıkınca Kuru Kız çekti beni, sonuçtan memnunum. :)

      Sil
  5. Geçen gün kitapçıda dolaşırken önünde baya durdum ama almadım, şimdi pişman oldum işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öyle insan bir kitapla bakışıyor kararsız kalıyor, zamanı gelmemiş demek ki. :)

      Sil
  6. Kuru Kız'ı alacağım ama elimde okunmamışlar birikti . Bakalım ne zaman sıra gelecek?
    Keyifli okumalar diliyorum Ekmekçi Kız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, keyifle okudum bitirdim. :)
      Gerçekten birikmiş kitaplar varsa, öncelik onların olmalı, ben de öyle yapıyorum.

      Sil
  7. ilk fırsatta okuyacaklarım arasındaydı, listedeki sırasını yükselteyim bari :)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!