Pazar, Ağustos 18, 2024

Bugünkü yürüyüş projemin konusu...

 ... Bostancı meydanını tanıyalım başlıklıydı.

Proje dememin nedeni, son zamanlarda sıcaklara rağmen yürüyebilmek için kendime hedefler belirlemiş olmam. Yeni veya merak ettiğimbir yere git gel yapmak, ya da serin bir AVM'ye kapağı atıp, içeride vitrin bakmak görüntüsü vererek koridorları adımlamak benzeri hedefler işe yarıyor. 
Böylece, ay sıcak şimdi gidilmez, yürünmez bahanesini elemeye çalışıyorum.
Bu yaz küresel ısınmayı iliklerimizde hissettik, hayatı sürdürmek için yollar bulmalı, çareler üretmeli...




Bostancı meydanı, yeni açılan Parseller metrosunun vapur ve motor iskeleleri ile Marmaray bağlantıları  tamamlanamadan açıldığı için oldukça kullanışsız haldeydi.
Kaldı ki, üç dört senedir metro yapımı esnasında meydan diye bir şey kalmamıştı, birbirine giren yollarla ortam tam dandini haldeydi., trafik zor akıyordu, zaman zaman hiç akmıyordu.

Bir süre önce meydanın tamamlandığını duydum, ancak sahil yürüyüşlerimi Bostancı'ya kadar uzatmadığım  ve de adaya son gittiğimde arkadan motor iskelesine inip, geri dönüverdiğim için meydanın tamamlanmış halini görememiştim.
Meydanda Ediz Hun'un yetiştirdiği kaktüslerle bir kaktüs müzesi açıldığını duymak merakımı ayrıca çekmişti. Ediz Hun'un adadaki evinin bahçesinde kaktüs yetiştirdiğini zaman zaman paylaştığı fotoğraf ve videolardan dolayı biliyordum.
Bu yapıya bağışladığı kaktüsler, yeni yapıda biraz seyrek görünse de, eminim zaman içinde serpilip çoğalacaklar, zira yapı camdan ve kaktüslerin sevdiği gibi gayet sıcak.



Kaktüs müzesi, meydanın metro çıkışı ile sahildeki iskeleler arasında düzenlenen geniş ve ağaçlık alanın ortasında bulunuyor.
O geniş alanın altı arabalar için katlı otopark olmuş. Alttaki metro ve otopark yapıları nedeniyle olsa gerek, eskisine göre yol bağlantıları ve alanın tümü biraz daha  yüksek kodda olmuş. 

Bizim eve yakın sayılacak minibüs yolu üzerindeki sondan bir önceki duraktan metroya bindim, Bostancı'da indim, sahile doğru parkın içinden geçtim, kaktüs müzesini gördüm, gezdim.
Marmaraya doğru yürüdüm, çıktığımdan farklı olan Bağdat Caddesi yönündeki kapıdan tekrar metroya indim ve de yine tek durak seyahat edip, mahallemize ulaştım.

Bu arada, metroda Sabiha Gökçen'e gitmek istediğini, doğru metronun bu mu olduğunu soran bir genç kıza nerede nasıl aktarma yapacağını anlatmak fırsatını da kaçırmadım. 

12 yorum:

  1. kaktüs müzesi bu sıcakta çok iç bayıcı olmamış mı? ben kışı bekliyorum gezmek için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım havalandırma iyiydi, bunalmadım doğrusu.
      Ancak, kaktüslerin çiçek açtığı zamana denk düşmek hoş olur. :)

      Sil
  2. Kaktüs Müzesi ilk kez duyuyorum. Kaktüsler biraz kaprisli çiçeklerdir, özen ister, ne zaman çiçek açacağı hiç belli olmaz. Ediz Hun doğa dostu olarak bilinirdi, ne iyi olmuş.
    Kaç kişinin dikkatini çekiyor acaba?

    YanıtlaSil
  3. Bazı yazılarda Kaktüs Evi denildiğini okudum. Belki Ediz Hun'un yıllarca biriktirdiği kaktüslerden oluştuğu için müze denilmiştir.
    Ben gittiğim sırada sıcağa rağmen ziyaretçi vardı, oldukça ulaşımı kolay ve geçerken görülebilecek bir noktada.
    Dilerim bitki meraklıları çoğalır ve ziyaretçisi bol olur. :)

    YanıtlaSil
  4. Madem yol tarif etmeyi seviyorsun, Kadiköy'den Bulgur Palas'a en kolay nasıl gitçez hayrına vatsaptan bir yazıver e mi canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay hay Leylakcığım, zevkle. <3
      Sana haritasını da göndereceğim, buradan ilgilenecek arkadaşlar için kısaca yazayım:
      Kadıköy'den Bulgur Palas'a gitmenin iki yolu var, ilki Marmaray'la Yenikapı'ya ulaşmak, ikincisi vapurla Eminönü'ne geçip tramvaya binip Haseki'de inmek.
      Her iki halde de araçtan indikten sonra Bulgur Palas'a kadar biraz yürümek gerekiyor.

      Sil
  5. Yazıyı okurken birden proje sözcüğü ile tetiklendim, ve Alan Person Project eşlik etmeli yazıya dedim:) İyi de ettim sanki Sevgili Okul Arkadaşım, dinlediğim şarkıları şu idi: What Goes Up

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet iyi düşünmüşsünüz Sevgili Okul Arkadaşım. :)
      Alan Parsons Project'i oldum olası severim, bu parçalarını pek bilmiyordum, iyi oldu burada andığınız, teşekkürler. :)

      Sil
  6. Selam.:)
    Gecen gün İnstagram'da keşfette gördüm burayı. Hatta eşime gidelim dedim. uzun zaman oldu Bostancı Sahile gelmeyeli. Hem birazda gezeriz dedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bostancı sahili bir kaç senedir pek hoş durumda değildi. Şimdi artık rahatça gidilir, yürünür, keyif yapılabilir. İyi gezmeler dilerim. :)

      Sil
  7. Bir teşekkür borcum var; Vefaya, inceliğe, içtenliğe, halden anlayanlara...
    Sevgilerimi iletiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, borç olur mu? Sizi merak ettim, umarım çok daha iyisinizdir. Sevgilerimle. :)

      Sil

Hoşgeldiniz!