Cuma, Ağustos 16, 2024

"... ben neye sebep oldum..."

Dün sabah bizim taraftan minibüs caddesine doğru yürüyordum, Marmara caddesine çıktığım noktada, belli ki çok ağır bir yük taşıyan upuzun bir TIR (hanı tepesinde Long Vehicle yazanlardan) 
gördüm. Şoförü aşağıdaki bir başka adama, "patlak lastik değiştirilecek yeri bilmiyorsan oyalama beni" diye yüksek sesle hallendi. 
Duyduğum söz üzerinde kısaca düşündüm, aracın plakası 06 idi, şehrin yabancısı ise, nasıl uygun yer bulacak acaba? 

Yürümeye devam ettim, minibüs caddesindeki ışıklarda karşıya geçecekken olağandan fazla duran bir kalabalık gördüm. Meğer, az önce gördüğüm TIR / Long Vehicle minibüs caddesine dönmek üzere manevra yapıyormuş. Haliyle o upuzun haliyle dönememiş, geri gelip dönüşü tamamlamaya çalışmış olmalı, o sırada ışık renk değiştirmiş, kavşak karışmış, millet kornasına asılmış.

O karmaşayı geride bırakıp, her yönde mecburen durmuş trafik arasından karşıya geçtim, o sırada gördüm.
Meğer bizim TIR /Long Vehicle'ın arkasında uzun bir yazı varmış.
Şöyle:
"Sana Sen Değiştin Deyip Kızacaklar, Kimse Ben Neye Sebep Oldum Demeyecek."

06 plakalı TIR'ın şoförünün sitemi kimeydi, derdi dünyayla mıydı? 
Bilemedim...



Onca kargaşa arasında kamyon arkası yazısını çekmeye yetişemedim, ancak caddenin karşısına geçince not alabildim.
Resim geçen haftaki sergiden, Rugül Serbest imzalı, adı İkna / Persuasion.

14 yorum:

  1. amanııııın, korktum gerçekten, ben neye sebep oldum üstüne tırı görünce. Şükürler olsun bir olay yokmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olay yok Joe'cuğum, gözlem ve düşünceler üstüne bir yazı :)
      Başlık biraz ilgi çekici olsun dedim, netekim. :))

      Sil
  2. kamyon arkası yazı/resim deyince hep selo'nu nyazıp ümit kıvanç'ın çektiği "asuman" geliyor aklıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yazınca tekrar seyrettim, ne tatlı öykü yaa! :)

      Sil
  3. Bizim de araba giriş kapısının önüne park eden bir servis var, şikayet ediyorum umursamıyorlar. Araba dışarda ise içeri sokamıyoruz kahve kahve ben şoför aramak zorundamıyım, bıktım artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar saygısızca bir davranış öyle, hiç akıllarına gelmiyor mu buraya park edersen içeri giriş çıkışı kapatmış oluruz?
      İki tane kuka alıp, garaj kapısının önüne sabitlemeli, belki ondan anlarlar.

      Sil
  4. Merhabalar.
    "Kimse ben neye sebep oldum" diye kendini eleştirmez. Günah keçisi hep karşı tarfta aranır. Resmi anlayabilmek için iyi okumak gerekiyor. İkna edilen kim, ikna eden kim? Resmi biraz daha okumaya devam etmeli. Günlük tadında güzel bir paylaşımdı. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar olsun.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, yorum ve iltifatlarınız için. :)
      Haklısınız, kimse yoğurdum ekşi demez, ancak arada kendimize dönüp bakmak gerekiyor. :)

      Sil
  5. Ne güzelmiş kamyon arkası yazısı. "Sen böyle diildin eskiden". Yahu odun muyuz, kaldı ki odun bile değişime uğruyor zaman içinde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun ve derin bir sitemdi, tıpkı aracın kendisi gibi, ağır...

      Sil
  6. uzun yolculuklarda en sevdiğim şeylerden birisi kamyon yazılarını okumak. "ağır" bir "felsefe" içeriyor her biri. ne yaşadılar da böyle oldu acaba demekten kendimi alamıyorum her defasında ;) bu da çok güzelmiş <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim yazıları okumayı, artık eskisi kadar çok yazılı araç olmuyor mu nedir? Bir ara trafikte dikkat dağıtıcı şeyleri yasaklamışlardı, belki ondandır bu hissim.

      Sil
  7. ahh bu arada yazının başında niye bilmiyorum sana bir şey oldu duygusu yaşadım ve korkuyla okudum. şükürler olsun sadece olay bir kamyon yazısıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh! Kusura bakma, ilk yorumda Joe da benzer bir yorum yazmıştı. Sonradan aklıma geldi, başlığa bir alıntı işareti ekledim.

      Sil

Hoşgeldiniz!